10 начина за овладяване на пристъпите на паника

Мария
Написана от Мария ноември 19, 2014 19:13

10 начина за овладяване на пристъпите на паника

Акценти:

  • Наблюдава ли се намаляване на тревожността след прием на храни, съдържащи омега-3 мастни киселини?
  • Неприязънта към работата може ли да стане причина за развитие на тревожно разстройство?
  • Защо трябва да приемем, че емоциите са само временни?

Свързани:

loading...

За всички, които никога не са получавали пристъп на паника, можем да кажем само, дано никога да не им се случва. Постоянният страх от последващи панически атаки, от задушаване от смърт, болката в гърдите, чувството за деперсонализация и ежедневния страх – всичко това бавно разрушава живота на засегнатия човек.

Той губи способността си да работи, да говори с хората и да функционира като личност пълноценно. Ако това е част от живота ви, по-долу сме посочили 10 начина за подобряване състоянието ви.

1. Билки

Много проучвания са доказали категорично, че лайка, жълт кантарион и валериан действат много благотворно на нервната система, намалявайки значително симптомите на безпокойство.

Тези билки са много силно ефективни при по-леките случаи на панически атаки, но при по-остри състояния ефектът би бил слаб. Чаят от лайка е много добър, тъй като действа успокояващо и човек бързо се унася, след като изпие чаша от него.

Ако приемате други медикаменти, по-добре първо попитайте вашия личен лекар дали няма проблем с приемането на билкови отвари, защото някои от тях биха могли да засилят или да намалят ефекта на някои видове лекарства.

2. Хранителни добавки

Учените са установили, че на тялото му е нужен магнезий за да може да се възстанови успешно след продължителен период на интензивен страх и безпокойство.

Магнезият помага на мозъка да се препрограмира и да изгради нови връзки, различни от тези, които автоматично реагират със създаването на паник атака.

И една идея – ако имате паник атаки, бихте могли да проверите с кръвен тест какво е нивото на магнезий в кръвта. Има вероятност да имате дефицит на веществото.

Друго вещество, което намалява тревожността с около 20%, са омега 3 мастните киселини. Ще я откриете в мазната риба или под формата на добавка в аптеката.

3. Подходяща диета

Паниката и тревожността винаги са считани за проблеми, които се зараждат в мозъка. Нови проучвания показват, обаче, че тези проблеми могат да възникнат не на друго място, а в червата.

Това е причината, поради която много хора страдат от синдрома на раздразнените черва и тревожност в същото време. Здравословният хранителен режим ще ви помогне да направите голям прогрес в тази посока.

Всички знаем какво е здравословна диета, така че без оправдания – ограничете захарта, мазното, месото и млечните продукти (без да ги изключвате от менюто си). Яжте повече плодове и зеленчуци, особено банани, защото те са много полезни за нервите.

4. Изключете храните – дразнители

Много хора споделят, че дадена храна ги кара да се чувстват зле, а най-често това е прекомерната консумация на кафе. Водете си хранителен дневник и така ще забележите коя храна как ви кара да се чувствате.

След време ще забележите закономерност между това какво сте яли и това как сте се чувствали. Понякога сериозните проблеми имат съвсем прости решения.

5. Релаксация

Масаж, йога, рейки, медитация – всички те са не само, че са много приятни за изпълнение, но са и много полезни. Ако имате възможността да получавате по един хубав масаж веднъж в седмицата , ще видите колко отпускащ ефект има.

Всяка една от тези практики увеличава вероятността да се почувствате добре, защото стимулират отделянето на серотонин и други “щастливи хормони”.

6. Упражнения, упражнения и още упражнения

Ежедневното практикуване на някакъв спорт има много силен ефект върху нервната система. Това ще припомни на тялото ви, че сте живи и ще го накара да се чувства добре.

7. Работата

В САЩ милиони хора страдат от тревожно разстройство, което се свързва с това, че не харесват работата си. Ако имате паник атаки помислете и за това дали не работите твърде много или дали не мразите работата си.В България не се води подобна статистика, но  работните места са много по-малко сигурни у нас, отколкото в САЩ.

Действително, времената са трудни и човек се страхува да загуби работата си, но само си представете какво би било да разрушите здравето и нервите си заради това, че мразите това, с което се занимавате.

Що за цена е това? Да, наистина напускането на една работа е затваряне на врата за д вас, но пък намирането на друга работа е шанс да подобрите живота си.

8. Не прекалявайте с Фейсбук

Ако го използвате за да откриете свои приятели да създадете контакти това е чудесно, но ако се превърне в основна форма на социален живот можете да си навлечете депресия, усещане за самота и други подобни емоции, защото в края на краищата това не е истински контакт между хора, а виртуален.

9. Дишане

Препоръчително е да научите повече за дихателните упражнения и как точно те се отразяват положително на здравето и на емоционалното ви състояние. Това може да бъде един изключителен начин да редуцирате стреса.

10. Когнитивни техники

Тук не става въпрос за техники свързани с посещение на терапевт, а просто с техники, които можете да практикувате у дома. В някои случаи те могат да ви помогнат да се отървете от паническите атаки напълно.

Първото нещо, което трябва да разберете е, че емоциите са като вълни. Те идват и си отиват, но не могат да оставят трайна следа върху вас.

Всяка емоция, дори и най-хубавата или най-ужасяващата, е само временна и това е нещото, което забравяте, когато получавате паническа атака.

Знаейки и запомняйки това, вие ще видите, че паническите атаките вече никога няма да са с онази интензивност и сила. Просто почакайте няколко минути и ще отминат.

Мария
Написана от Мария ноември 19, 2014 19:13
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи