10 нестандартни начина да ставаме малко по-умни всеки ден

Мария
Написана от Мария септември 19, 2016 21:56

10 нестандартни начина да ставаме малко по-умни всеки ден

Интелектът, както и тялото, изискват правилно хранене и редовни тренировки. Поддържайте го в тонус, и ето как можете да го направите с няколко проверени IQ – тренажори.

Знаем, че паметта може да се тренира, като се изучават чужди езици или се учат наизуст стихове, тялото – с йога или физически натоварвания.

Но всичко това изисква воля и немалко трудности. Учените ни предлагат 11 от не най-очевидните начина да станем по-умни без особени усилия. И разказват, как захарта, водата и компютърните игри влияят на нашите умствени способности.

1. В рамките на 30 минути след събуждане изпивайте по 2 чаши вода – течността е необходима на организма за филтрация на токсините и за поддържане на баланса на течностите.

Когато спим, не пием вода в продължение на 6-9 часа. 2 големи чаши вода попълват този дефицит. Изследванията с участие на деца също показват, че когато ученици пият много вода, те по-добре се справят с интелектуалните задачи.

2. По време на закуска четете обзор на книги – вестниците и новинарските ленти не са добър избор за добро утро. Да бъдете в час с най-полезните книжни новости ще ви помогне краткият преразказ на новите издания в областта, която ви интересува.

3. Ограничете употребата на захар – най-добре е да се откажете изобщо от захарта. Но ако не сте готови на толкова решителни мерки, се старайте поне да не ядете нещо сладко по време на интензивна работа.

Повишаването и следващото рязко понижаване на нивото на кръвната захар в кръвта лошо се отразява на мисловните способности. Мозъкът се ободрява от мастните киселини, които се съдържат в яйцата и рибата.

4. Влизайте в социалните мрежи и в развлекателните сайтове само 1-2 пъти дневно. Мозъкът се адаптира към този тип информация, с която го зареждате.

Ако го бомбардирате с бързо сменящо се, нестимулиращо го съдържание, концентрацията и вниманието неизбежно се понижават.

Ако сте склонни към прокрастинация, включете таймер, така няма да изминават часове и дни в безсмисленото скролване на социалните мрежи.

5. Вместо гледане на сериали и ТВ играйте игри – гледането на телевизия е пасивно занимание и често напълно безполезно. Пробвайте да се включите към видеоигри.

Немски изследователи установили, че дори най-безсмислената игра, като Супер Марио, оказва забележимо влияние върху пластичността на структурите на главния мозък.

6. Усвоете програмиране

То е сродно на кръстословиците. Мощен стимулатор е на логическите способности. Благодарение на онлайн ресурсите може да се усвои, дори и от ученик. А вие ли точно няма да се справите.

7. Общувайте с ерудирани хора

Навиците са заразителни, и не само глупавите. Начинът на живот и мисленето на околните задължителни оставят отпечатък у нас. Затова е добре в кръга ви на общуване, да попадат тези, от които има на какво да се научите.

8. Разхождайте се

По време на разходки се подобрява циркулацията на кръв и снабдяването на мозъка с кислород, а нивото на хормоните на стреса силно се понижава. Разходката в средата на деня – това е презареждане за вечерта.

9. Организирайте си сиеста

Краткият дневен сън освежава мисловния процес и повишава ефективността на обучението. Средно болшинството от хората изпитват потребност от сън между обяд и 16 часа, а също и около 6 вечерта. Това е идеално време за почивка.

Мария
Написана от Мария септември 19, 2016 21:56
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи