10 незаменими храни за здрава и красива коса

Мария
Написана от Мария октомври 21, 2015 13:55

10 незаменими храни за здрава и красива коса

Акценти:

  • Масло от ленено семе - суха коса
  • Млечни продукти - укрепване на скалпа
  • Мазна риба - блестяща коса

Свързани:

loading...

Живата част от косъма – неговата луковица, се намира под епидермиса. Именно със състоянието на скалпа се свързва и проблема с алопецията – косопада. За никого не е тайна, че състоянието на кожата пряко зависи от балансираното хранене. И ако на тялото ви не му достигат някакви витамини или минерали, то косопадът става по-изразен и интензивен.

Но няма смисъл да изпадате в отчаяние. Косопадът може да се спре. Освен това, консумирайки редица продукти, можете да направите своята коса по-здрава, като по този начин ще изглежда и по-поддържана. Пред вас е списък с храни, които са незаменими за здравето на вашата коса.

1. Соя

Най-добрият източник на растителни белтъчини. А ако се отчете факта, че косата на 97% се състои от белтъчното вещество кератин, ползата от соята става напълно очевидна. Следва да се отбележи, че полезни за косата са и всички бобови култури – грах, фасул, леща, нахут и др.

2. Орехи

Съдържат алфа-линоленова киселина, която способства за запазването на влажността в кожата и в косата. А вероятно не желаете косата ви да бъде суха.

3. Банани

Съдържат витамин В7 – биотин. За растежа на косата и за поддържането на нейната най-важна функция е необходима енергия, която се осигурява от глюкозата и затова е важно човек да приема чрез храната достатъчно количество въглехидрати.

Витамин В7 изпълнява в този процес изключително важна роля, способствайки за поддържане на нивата на кръвната захар. Също този витамин участва в процеса на образуването на кератин от клетките, като по този начин става и част и самата структура на косъма.

4. Яйца

За укрепването на косата изобщо не е важно как обичате яйцата – твърди сварени, рохки или на омлет. Яйцата са супер източник на белтъчини. В тях също има много витамин В7, а също и В12 – важни компоненти за растежа на здрава и красива коса.

5. Варено пилешко

В 100 грама пилешко се съдържат 20 грама белтъчини, 1.6 мг желязо, 2 мг цинк, 200 мг калий и 180 мг фосфор. Това е невероятна комбинация за здрава коса – цинкът препятства косопада и посивяването, желязото я укрепва, фосфорът е нужен за еластичността на косата, а калият за ускоряване на растежа.

6. Мазна риба

Сьомгата е наситена с полиненаситени мастни киселини омега-3, които са необходими за доброто състояние на скалпа. В нейното месо има много витамин В12 и желязо, които също подхранват и укрепват косата.

7. Зърнени храни

Пшеницата, елдата, овесът, оризът – всичко това са не само вкусни и полезни каши, но и добър източник на цинк и желязо. А тези елементи, както вече знаем, благотворно влияят на корените на косата и космените луковици.

8. Моркови

Каротиноидите – витамин А, влизащи в състава на морковите в голямо количество, положително влияят на състоянието на кожата, а заедно и с това и на здравината на косата ви.

9. Масло от ленено семе

Ако косата ви е прекалено суха, накъсва се, е добре да добавяте към салатите по 1-2 супени лъжици ленено масло, които ще снабдят организма с растителни мастни киселини.

10. Мляко и млечни продукти

Специалистите по заболяванията на косата и скалпа – трихолозите, отдавна са забелязали, че достатъчният прием на лесен за усвояване спомага за подобряване състоянието на косата.

Мария
Написана от Мария октомври 21, 2015 13:55
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи