10 съвета как да спим по-добре в горещите и задушни летни нощи

Мария
Написана от Мария юли 22, 2015 08:18

10 съвета как да спим по-добре в горещите и задушни летни нощи

Това лято в сравнение с миналото доста по-трудно се спи през нощта, а и синоптиците не ни успокояват с разваляне на времето и съответно понижение на температурите поне през следващата 1 седмица.

Какво да правим в такъв случай? Да отидем някъде високо в планината и това е вариант, но за съжаление малко хора могат да си позволят да излязат в отпуска и да се насочат към районите в по-хладен климат.

Разбира се, не трябва и да слагаме главата си в хладилника. За справянето с лятното безсъние екипът на Lechenie.bg подготви 17 съвета, които ще направят вашите нощи по-спокойни, а и ще заспивате доста по-бързо.

1. Използвайте завивки с подходяща тъкан

За одеяла от сатен, полиестер, е по-добре да забравите до началото на зимата. През лятото по-добре да се завивате с по-лека и „дишаща“ тъкан. Тези от памук са най-подходящи, тъй като под тях няма да ви стане прекалено топло.

2. Сложете завивката си във фризера

Ако жегата е абсолютно непоносима и температурата е над 30 градуса, дори и след 22 часа, за щастие поне засега жегите у нас са сравнително поносими, тъй като максималните температури не надхвърлят 37-38 градуса, а минималните падат в повечето части на страната – под 20, сложете завивката си, с която ще спите във фризера за 15 минути.

Същото можете да направите и с чаршафа, но не е особено препоръчително, тъй като влагата, която ще се образува ще прониква в матрака и ще го навлажни, което го превръща в идеална среда на акарите.

3. Извадете от килера добрия стар вентилатор

Сложете го пред прозореца, който трябва да бъде отворен и го нагласете така, че перките му да се въртят обратно на часовниковата стрелка. Топлият въздух няма просто да се „разкарва“ из стаята, а ще излиза на улицата.

Също така можете да пробвате да поставите 2 вентилатора до прозореца един срещу друг. Въздушните потоци ще се пресичат и ще вди спасят от жегата.

4. Ще ви потрябва и лед

Напълнете неголяма чиния с ледени блокчета и я поставете срещу вентилатора. Не го включвайте на пълна мощност, тъй като въздушният поток, идващ от него ще бъде достатъчно прохладен.

5. Опитайте египетския метод

Елементарен като 2 + 2 – намокрете чаршаф със студена вода, след това добре го изцедете – трябва да бъде влажен, а не мокър и го използвайте като покривало. Това ще направи температурата около тялото ви поносима и дори прохладна. Единственото допълнително нещо, което трябва да направите е да покриете матрака със сухи хавлии или допълнителен чаршаф, за да не се намокри.

6. Не спете абсолютно голи

Спете в нещо леко и дишащо. Например с памучни дрехи. Така потта няма да остава по тялото и няма да се чувствате некомфортно.

7. Не забравяйте за компресите

Използвайте студени компреси. Сложете ги на шията, глезените и под коленете. Но не прекалявайте.

8. Спете сами

Разбираме, че вашият партньор няма да бъде във възторг от този съвет, но двете тела генерират повече топлина, а вашата задача е минимизиране на нейното количество.

9. Пийте вода преди лягане

Но не прекалявайте, за да не прекъсвате съня си, поради позиви за уриниране.

10. Загасете лампите и всякаква техника, включително и компютри, телевизори

Всички те са допълнителен източник на топлина. И ги изключвайте възможно по-рано, а не непосредствено преди сън.

Мария
Написана от Мария юли 22, 2015 08:18
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи