10 вредни храни, които да заменим с полезни аналози

Калина
Написана от Калина март 10, 2015 14:57

10 вредни храни, които да заменим с полезни аналози

Акценти:

  • Имат ли аналози нездравословните храни?
  • Можем ли да заменим пърженето с печене?
  • Как да си направим домашна паста?

Свързани:

loading...

Всеки от нас често се чуди защо всичко вкусно е вредно и всичко полезно не е толкова вкусно.

Този проблем може да се реши веднъж завинаги, защото всеки вреден продукт може да бъде заменен със здравословен и вкусен аналог.

Ето и няколко основни стъпки към здравословната промяна на вашето меню.

1. Не пържете, а печете

Както е добре известно, рибата е полезна за сърцето, тъй като съдържа омега-3 мастни киселини. Въпреки това, нейните полезни свойства могат да изчезнат в един миг, ако я пържим.

Причината се състои в това, че пържена риба съдържа наситени мазнини, които водят до повишени нива на „лош“ холестерол и атеросклероза. Следователно, рибата трябва да се пече във фурната или да се готви на грил.

2. Сменете майонезата и крема сиренето с кисело мляко

Майонезата е сред най-мазните и висококалорични храни, така че трябва да се замени с обезмаслено кисело мляко. Същото се отнася и за крема сиренето. Сравнете: две супени лъжици от конвенционалното крема сирене съдържат 100 калории, а същото количество кисело мляко – 60 или по-малко! Киселото мляко може да се добавя към салати и други ястия.

3. Яйцата заменете с ленено семе

В някакви сладкиши, като например хляб или бисквити, вместо яйца, добавете ленено семе. Едно голямо яйце може да се замени с 3 супени лъжици смляно ленено семе. Това помага за намаляване на нивата на холестерола, който се съдържа в жълтъка.

4. Пресни, вместо пакетирани сокове

Вместо да купувате сок в картонени кутии, по-добре е да си направите пресен сок. Например, в една чаша портокалов сок от кутия се съдържа около 21 грама захар и почти никакви влакнини, а чаша пресен сок има мнго по-малко захар и много повече фибри.

5. Избягвайте тлъстите меса

Ако не можете да живеете без месо, заменете свинското с диетични меса като пуешко и пилешко. В свинските колбаси, например, има три пъти повече наситени мазнини, отколкото в пуешките кренвирши.

6. Вместо сладолед, хапвайте замразено кисело мляко с плодове

Наистина ли мислите, че сладоледът е най-вкусното нещо на света? Какво ще кажете за замразени плодове с нискомаслено кисело мляко? Опитайте, ще ви хареса. Този десерт е напълно диетичен, тъй като не съдържа наситени мазнини. Съдържа и по-малко въглехидрати и калории.

7. Пюре от ряпа, вместо картофено пюре

Ряпата се явява отличен заместител на картофеното пюре. На първо място, тя осигурява повече витамини и минерали, и второ, пюрето от ряпа е по-малко калорично.

8. Тиквички, вместо паста

Вместо да купувате брашно за паста, направете си паста от тиквички в домашни условия. За целта са ви необходими средни тиквички. Нарежете ги на тънки ивици и ги сгответе като обикновени макаронени изделия. Това ястие е не само полезно, но и ще помогне за запазване на стройна фигура.

9. Подправки вместо сол

Да се откажете от използването на сол, това е важна стъпка в намаляването на теглото. За да направите ястията вкусни и ароматни, идеални са подправки като чесън, босилек, черен пипер, кимион и много други.

10. Повече плодове

Плодовете са богати на фибри, с което стомашно-чревинят тракт се прочиства от токсините. Освен това плодовете са нискокалорични храни и са идеални за тези, които искат да намалят теглото си и да се грижи за своето здраве.

Калина
Написана от Калина март 10, 2015 14:57
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи