13 съвета за окончателно отказване на цигарите

Калина
Написана от Калина февруари 18, 2015 14:30

13 съвета за окончателно отказване на цигарите

Акценти:

  • Как да спрем цигарите завинаги?
  • Защо трябва да спрем цигарите?
  • Как да се справим с никотиновия глад?

Свързани:

loading...

Искате да спрете цигарите, но знаете ли защо? „Защото е вредно“ е недостатъчна причина.

За да сте мотивирани, ви е нужна силна лична причина да спрете пушенето. Например, да защитите семейството си от пасивното пушене.

Или страхът от рак на белите дробове, или пък просто защото искате да излеждате и да се чувствате по-млади. Изберете си причина и следвайте нашите съвети.

Не спирайте цигарите внезапно

Може да се изкушавате да спрете цигарите от раз и да го обявите на всеослушание. Но да направите това не е толкова лесно.

95% от хората, които се опитват да спрат цигарите без терапия или медикаменти, после започват отново да пушат. Причината е в това, че никотинът предизвиква зависимост. Мозъкът привиква към него и го жадува. Ако не си го доставя, се появяват симптомите на никотинов глад.

Исползвайте терапия със заместители на никотина

Никотиновият глад може да предизвика разочарование, депресия или раздразнителност. Желанието да си дръпнете от цигарата само веднъж може да бъде непреодолимо.

Никотинозаместващата терапия може да намали тези симптоми. Изследванията показват, че никотиновата дъвка, таблетките и пластирите, в съчетание с поведенческа програма може да увеличат два пъти вашите шансове за успех.

Приемайте лекарства само по лекарско предписание

За да облекчите никотиновия глад, без да използвате продукти, съдържащи никотин, се обърнете за препоръка от вашия лекар.

Таблетките намаляват желанието за пушене, което се отразява на центровете на зависимост в мозъка. Те правят пушенето доста неприятно, ако въпреки всичко запалите цигара.

Други лекарства потискат никотиновия глад, депресията и неспособността за концентрация.

Не преминавайте сами през това

Кажете на своите приятели, семейство и колеги, че се опитвате да спрете цигарите. Тяхната подкрепа може да промени всичко.

Може да се запишете и в група за поддръжка, или да се обърнете към консултант. Поведенческата терапия ще ви помогне да откриете стратегия за отказване от пушенето.

Управление на стреса

Една от причините, заради които хората пушат, е че това ги кара да се отпуснат. Когато спрете цигарите, ще ви е нужен друг начин за справяне със стреса. Опитайте редовно да ходите на масаж, да слушате релаксираща музика, да се занимавате с йога или тай чи.

Ако е възможно, през първите няколко седмици избягвайте стресовите ситуации.

Избягвайте алкохола и стимулантите

Някои напитки може да усилят вашето желание за пушене. Алкохолът е един от най-разпространените стимуланти. Опитайте да намалите консумацията на спиртни напитки, щом спрете да пушите.

Ако вашият стимулант е кафето, минете на чай за няколко седмици. Ако обичайно пушите след хранене, намерете друго занимание – чистене на зъбите или дъвчене на дъвка.

Подредете дома си

След като изпушите последната си цигара, изхвърлете от дома си всички пепелници и запалки. Изперете всяка дреха, която мирише на цигари, почистете кувертюрите, завесите, щорите и меката мебел.

Използвайте освежители за въздух, за да премахнете от дома си миризмата на тютюн. Не трябва да виждате или посушвате нещо, което ви напомня за пушенето.

Не опитвайте отново

Връщането към лошия навик е много разпространено, затова не опитвайте отново. Много пушачи са опитвали да спрат цигарите безброй пъти, но без успех.

Анализирайте чувствата и обстоятелствата, които са ви накарали отново да посегнете към цигарите. Използвайте това като възможност да потвърдите своята амбиция да спрете пушенето.

Движете се

Физическата активност може да помогне за намаляване на желанието за пушене и да облекчи симптомите на никотиновия глад.

Когато ви се допуши, вместо да вземете цигара, обуйте маратонките или сложете ролерите. Полезни са дори леките упражнение като разходка с кучето.

Изгаряйки калории, вие ще си спестите затлъстяването, характерно за периода след спирането на цигарите.

Яжте плодове и зеленчуци

Не се опитвайте да спазвате диета, когато спрете цигарите – твърде многото лишения водят до неприятни последици.

Вместо това, старайте се да ядете повече плодове и зеленчуци, както и млечни продукти с ниско съдържание на мазнини.

Изследванията показват, че тези храни правят вкуса на цигарите по-неприятен. Това не само ви дава сили да откажете цигарите, но ви снабдява и с много полезни витамини и минерали.

Изберете си награда

В допълнение към огромната полза за здравето, едно от преимуществата на отказването на цигарите са парите, които ще икономисате. Поощрете се и си изберете подарък, който да си купите, ако успеете да спрете пушенето.

Направете го за здравето си

Приемете, че ползата за здравето ви от спирането на цигарите, е повече от икономията ан пари. Отказването от цигарите намалява кръвното налягане и пулса, газовият баланс на кръвта се възстановява.

Две седмици до три месеца след това се намалява рискът от сърдечен пристъп и се подобрява работата на белите дробове.

Дългосрочните преимущества включват намаление на риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания, исхемична болест на сърцето, инсулт и различни видове рак.

Калина
Написана от Калина февруари 18, 2015 14:30
Напиши коментар

1 Коментар

  1. Кети февруари 20, 05:14

    Съгласна съм само с мотива,че трябва да бъде ясен.Но ако не се спрат от раз,цигарите се намаляват временно и пак се усилват след време.Знам го от опит.Вече 12 години как не пуша.И трябва дата да изберетеза отказването,но поне седмица да си дадете,за да се настроите психически за този акт :) Успех!

    Отговори на този коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи