3 лесни трика за намаляване на апетита

Мария
Написана от Мария октомври 15, 2015 20:33

3 лесни трика за намаляване на апетита

Хората обичаме да ядем. Или поне повечето от нас. И да ни се яде, и да не ни се яде, някой ни предлага шоколад – хоп, едно парченце шоколад. След това колегата има рожден ден – хоп, едно бонбонче. А после как да откажем на онзи чипс, който намерихме, скрит дълбоко в бюрото си, докато си търсехме химикалката.

Няма нищо лошо в тези навици, стига те бъдат в някакъв баланс – а те рядко са. Когато човек започва да прекалява с малките междинни хранения, и дори да не ги брои за такива, той често се сблъсква с един от най-нашумелите проблеми на съвременния свят – а именно, затлъстяването и наднорменото тегло.

Впоследствие решава да отслабне, но какво се оказва? Стомахът му вече се е разширил и на организма му трябва физически повече храна от нормалното. Всички тези малки хранения, докато не сме били гладни са показали ефекта си и сега сме гладни.

Колкото и да се мъчим да намерим вълшебни магични начини за отслабване, които да не измъчват душичката ни, това се оказва непосилно и ние често, дори след що-годе успешна краткосрочна диета се връщаме към предишните си хранителни навици и предишното си тегло – така наречения йо-йо ефект.

Защото сме усетили, че гладът ни идва в повече и не можем да го контролираме още дълго. Изисква време стомахът да се свие, както е изисквал и преди да се разшири.

Не можем да забързаме ей така процеса, но пък за сметка на това можем да го надхитрим до някаква степен с няколко трикчета, които ще ви помогнат да понижите апетита си и да спрете да се чувствате гладни като вълк, било и то за определен малък период от време.

1. Пийте кафе – кофеинът, съдържащ се в кафето има свойството да притъпява апетита. Защо? Заради хормоните, които човешкото тяло произвежда.

Хормоните грелин, лептин и пептидът YY (PYY) отговарят за желанието ни да си похапваме. Приемът на кофеин стимулира производството на PYY, който от своя страна действа потискащо на апетита. Повече кофеин – повече PYY – понижен апетит!

2. Раздвижете се – станете, пуснете си музика, развихрете се пред огледалото, представяйки си, че сте Бон Джоуви, скачайте, излезте на разходка, отидете на тренировка, почистете дома – каквото и да е. Всякаква физическа дейност е добре дошла.

Научно доказано е, че натоварването потиска апетита, а самата дейност ще успее да ви разсее от мислите за храна. Заедно с това ще изгорите и допълнителни калории и ще забързате метаболизма си, което допълнително ще допринесе за желаното ви отслабване.

3. Пуснете си печката – топлината убива апетита, затова и лятото не се чувстваме особено гладни и е перфектното време да експериментираме с какви ли не диети.

Но сега идва зима и климатичните условия не са на наша страна – студът действа повишаващо на апетита и това го превръща в огромен враг на много от спазващите диети през зимата.

Затова се изхитрете – пуснете си печката, вземете си горещ душ или вана – освен че горещината ще намали желанието ви да си хапнете нещо непозволено, ще се отрази добре и на здравето ви и ще ви отпусне. Все пак какво е по-релаксиращо от една гореща вана с подходящата книга?

Мария
Написана от Мария октомври 15, 2015 20:33
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи