4 храни, които съвсем неоснователно бяха определени за вредни

Мария
Написана от Мария февруари 8, 2015 06:52

4 храни, които съвсем неоснователно бяха определени за вредни

Акценти:

  • Полезни храни - обявени за вредни
  • Яйца - източник на витамин D
  • Сирене - влияние върху човешкия организъм

Свързани:

loading...

По света са създадени огромно количество различни диети и специфични хранителни режими, като много от тях действително помагат. Но въпреки това е важно човек да си припомня, че всяка диета се подбира само индивидуално.

И по никакъв начин не трябва да се мисли, нито да се приема, че ако една или друга диета е помогнала на друг човек, то тя задължително би довела до желания резултат и при вас.

Хората, които са възприели да се хранят здравословно често съжаляват за това, че поради спазването на здравословен хранителен режим им се е наложило да се откажат от много любими, но изключително вредни храни.

Истината е, че някои от тези хора си признават това, а други го запазват в тайна. Но всъщност се оказва, че далече не всички храни, които е прието да бъдат определяни за вредни, действително вредят на здравето.

Те, на практика, незаслужено са били включени в списъка с „опасностите“.

В настоящата статия ще направим опит да реабилитираме някои от тях:

1. Яйца

Най-евтиният и достъпен източник на белтъчини, също се явява и един от най-питателните хранителни продукти, от който може да се приготви засищаща и вкусна закуска, обяд или вечеря.

2 яйца дневно – това е допустимото количество холестерол за 1 денонощие, при условие, че не се употребяват други храни, съдържащи това вещество.

За рисковете за здравето от прекаляването с холестерол съдържащите храни през последните години се водят доста спорове в научните среди, тъй като от това вещества се синтезират женските и мъжките полови хормони, както и витамин D, който е от съществено значение за здравето на костите.

2. Ядки

Много хора се отказват от консумацията на ядки, поради съдържащото се в тях голямо количество мазнини, в някои ядки те достигат 40-50%.

Въпреки това, далече не всички си спомнят, че мазнините бяха разпределени в 2 групи на „добри“ и „лоши“. Ядките съдържат само полиненаситени мазнини, които са популярни с названието „добри“.

Като храна ядките са евтина, вкусна и богата на растителни влакна и на белтъчини храни. Препоръчителна е дори ежедневната консумация на кашу, бадеми и орехи.

Желателно е добавянето на ядки към сутрешната овесена каша или към другите зърнени храни.

3. Шоколад

Тъй като произведеният от какао продукт попада в категорията на „сладките храни“, много хора, придържащи се към здравословен начин на живот, го считат едва ли не за враг и при никакви обстоятелства не се съгласяват да хапнат дори парченце.

Следва да се припомни, че шоколадът се произвежда от какао – растение, което по своите полезни хранителна свойства е много близко до някои зеленчуци.

В този какаов продукт се съдържат голямо количество флавоноли – пигменти, действието на които в човешкия организъм е сходно с това на антиоксидантите.

Такива съединения също се съдържат в ябълките, гроздето и червеното вино.

4. Сирене и кашкавал

За тези, които се придържат към здравословен режим на хранене, сиренето и кашкавалът са вкусни, но и напълно забранени храни.

И затова трябва да се припомни, че мазнините, които се съдържат в сиренето и кашкавал, който представлява вид твърдо сирене /Пармезан/ благоприятно се отразяват на човешкия организъм като цяло.

Добавянето на малко количество пармезан към зеленчуковата салата, няма да навреди на здравето, а напротив, ще благоприятства усвояването на полезните мастноразтворими витамини от нея.

Мария
Написана от Мария февруари 8, 2015 06:52
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи