4 храни, увеличаващи концентрацията на тромбоцитите в кръвта

Мария
Написана от Мария декември 6, 2014 00:48

4 храни, увеличаващи концентрацията на тромбоцитите в кръвта

Акценти:

  • Каква е основната функция на тромбоцитите?
  • Кои храни подпомагат процеса на образуване на тромбоцитите?
  • Полезни ли са млечните продукти в случаите на тромбоцитопения?
  • С недостиг на какви минерали се свързва бавното зарастване на раните?

Свързани:

loading...

Функцията на тромбоцитите /най-малките обособени елементи в кръвта/ в тялото е съществено значение за процеса на кръвосъсирване.

Нормалният техен брой е от 150 000 до 450 000 в 1 микролитър кръв, но различни заболявания могат да станат причина за понижаване на техните нива, като например вътрешен кръвоизлив.

Заниженият брой тромбоцити изисква поставянето на човек под лекарско наблюдение. Клиничното състояние се нарича тромбоцитопения.

Но също така може да се подпомогне и процесът на увеличаване на количеството на тромбоцитите чрез промени в хранителния режим.

По-долу е представен списък с храни, които способстват за повишаване на нивата на най-малките обособени елементи в кръвта.

Занижените нива на тромбоцитите могат да се дължат на тежки инфекции като денга, ебола, заболявания на далака, хемолитична анемия, дефицит на витамин К и на множество сериозни клинични състояния като левкемия или в резултат на химиотерапевтично лечение.

Важно концентрацията на тромбоцитите да се наблюдава и съответно да се вземат мерки, ако тя започне да се понижава.

Без значение заболяването, което е довело до понижаване на концентрацията на най-малките обособени елементи на кръвта, промяната в хранителния режим винаги е от полза.

Важно е все пак да се знае, че при тежки случаи като например левкемия посочените храни няма да доведат до значителна промяна в концентрацията, но в случаите на денга треска, анемия и други инфекциозни заболявания покачването ще е сериозно.

При понижени тромбоцити е необходимо да се консумират разнообразни храни, съдържащи от всички необходими на организма витамини и минерали.

Тези хранителни вещества подпомагат образуването на тромбоцитите и по този начин се възстановява и доброто здравословно състояние.

В случаите на анемия е необходимо да се увеличи бързо приемът на желязо, тъй като занижените нива на тромбоцитите са причина за появата на симптоми като умора и сънливост.

Трябва да се включат в хранителния режим храни като спанак, леща, червен пипер, черен дроб и гуава, която храна се определя от някои учени като най-полезният плод на света.

Полезно ли е млякото в случаите на тромбоцитопения?

Институтът „Франклин“ препоръчва консумация на храни с високо съдържание на калций, за да се стимулира образуването на тромбоцити.

Калцият заедно с витамин К и белтъкът фибриноген, съвместно спомагат за формирането на съсирек от тромбоцитите.

Без достатъчно калций на тялото му е необходимо повече време, за да преустанови кървенето.

Препоръчителна е консумацията на нискомаслени млечни продукти като прясно мляко, сирене, кисело мляко, а също и бадеми, броколи, сушени смокини и тъмнозелени листни зеленчуци.

Моркови, цвекло и целина

За тези зеленчуци е установено, че съдържат съединения, които стимулират образуването на тромбоцити.

Най-добрият начин за тяхното консумиране е в суров вид на салата, тъй като така ще си набавите най-много витамини.

Но в случаи на заболявания като денга или при тежки инфекциозни заболявания, когато пациентите са твърде слаби, е най-добре тези зеленчуци да се дават на болните под формата на бульони и зеленчукови крем супи.

Чесън

Чесновият лук също е отлично средство за стимулиране образуването на тромбоцити. Препоръчва се да се консумира като чеснова супа или да се добавя към зеленчукови салати като например към такава от моркови и целина.

Постни храни източници на белтъчини и риба

Канадският здравен център препоръчва при тромбоцитопения да се премине към хранителен режим, включващ основно храни източници на белтъчини.

Повечето високо протеиновите храни съдържат и достатъчно цинк в 100 грама за покриване на дневната нужди на организма от минерала.

Цинкът спомага за повишаването на имунитета на организма и неговият недостиг се свързва с по-бавното зарастване на раните.

Мария
Написана от Мария декември 6, 2014 00:48
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи