4 причини да включите сьомга в менюто си

Калина
Написана от Калина февруари 5, 2015 20:26

4 причини да включите сьомга в менюто си

Сьомгата е риба, която може да бъде намерена във всеки магазин.

Тя е добре позната на хората, които тренират редовно, поради високото си съдържание на протеини и омега-3 мастни киселини.

Сьомгата, също така, е и много богата на витамини А, В които са много полезни за здравето.

Тук ще ви опишем 5-те най-големи ползи за здравето, които сьомгата ни предоставя.

  1. Регулира кръвната захар

Сьомгата е добър източник на селен и както вече по-горе споменахме – на витамин D и омега-3 мастни киселини.

Когато тези три продукта работят заедно, те действат като много силна комбинация, която намаля чувствително нивата на инсулин в организма.

Това помага при усвояването на различен вид захари или продукти, които ги съдържат в изобилие.

  1. Поддържа сърдечно-съдовата система в добро здраве

Сьомгата и нейните омега-3 мастни киселини помагат за намаляване на лошия холестерол, подобряване на гъвкавостта на артериите и за подсилването на сърдечните мускули.

Сьомгата, също така, съдържа незаменимите аминокиселини, които помагат при поправянето на щетите, нанесени на сърдечно-съдовите тъкани.

Човешкият организъм се нуждае от 20 на брой аминокиселини, но синтезира в себе си само 12 от тях.

Останалите 8 трябва да си набавим сами чрез храни, напитки и хранителни добавки. Ето защо сьомгата е толкова силно предпочитан продукт сред трениращите активно.

Освен че е нискокалорична и богата на протеини, тя помага на тялото в много отношения, като ни набавя част от аминокиселините, които не произвеждаме сами.

  1. Намалява риска от рак

Сьомгата, освен всичките си полезни свойства, може да намали и риска от рак.

Наскоро излязоха резултатите от проучване на шведски изследователи, което е протекло 30 години.

30 мъже са били наблюдавани за последните три десeтилетия, а резултатите показаха, че мъжете, които ядат мазни риби редовно, са с до 33% по-предпазени, спрямо другите, които не са включили риба в диетата си, от рак на простатата.

Не се притеснявайте, когато чуете израза „мазна риба“! Риба, която да не е с поне малко тлъстини, просто не съществува.

Не е възможно създание, което не остава в покой и цял живот извършва движения в неблагоприятна среда (плуването оказва съпротивление, заради движенията, които биват извършвани във водата) да навреди на здравето ви, защото се класифицира като мазно.

В самия състав на рибите е заложено те да носят определено количество мазнини, но какви мазнини?

Омега-3 мастните киселини или т.нар. „добри мазнини” са изключително полезни за здравето ни. Те се борят с наситените мазнини, които са полепнали по тялото ни и ни правят дебели ,предпазват сърдечно-съдовата ни система и честата им консумация води до редуцирането на наднорменото тегло.

А сьомгата е една от най-полезните риби, благодарение на състава на своите омега-3, ето защо ние от Lechenie.bg решихме да ви покажем цяла статия по тази тема.

  1. Идеална храна за мозъка

Сьомгата е богата на полезни вещества храна и както вече споменахме омега-3 мастни киселини, които освен всичко, играят и ключова роля за действието и здравето на мозъка.

Те съдържат антивъзпалителни компоненти, които успешно предпазват от всякакви ни заобикалящи заболявания, поразяващи нашия мозък.

За това не се притеснявайте, ако сьомгата ви е любима риба, може съвсем спокойно да консумирате по 3-4 порции на седмица.

Калина
Написана от Калина февруари 5, 2015 20:26
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи