5 брилянтни съвета за обуздаване на апетита

Калина
Написана от Калина август 26, 2014 06:28

5 брилянтни съвета за обуздаване на апетита

Понякога хората са обсебени до такава степен от необуздания си глад, че се нуждаят не от друго, а от екзорсист, който да извади този демон от тях. Е, това, разбира се, е в кръга на шегата. Но все пак се оказва доста добра метафора в този контекст.

Доста често при посещение на диетолог или друг специалист хората имат неоправдано големи очаквания. Те често искат да се избавят от големия глад без усилия и просто ей така да се справят с проблема.

Истината е, че възвръщането на баланса и обуздаването на апетита понякога изискват усилия и е нужно да се прояви търпение. Петте стратегии по-долу имат за цел именно да ви накарат да почувствате вътрешен баланс и да осъзнаете колко много контрол всъщност имате върху самите себе си.

 

1. Превърнете спорта в забавление

Спортът е забавлениеСлучвало ли ви се е да тренирате усилено, а след тренировка да се почувствате сякаш можете да изядете всичко, което се изпречи на пътя ви? Това е съвсем нормално, защото сте изгорили огромно количество калории.

Какво можете да направите? Приемете тренировката не като усилие, а просто като забавление. Например хора, които били на дълга разходка с цел отслабване, доказано консумират повече калории от хора, които са направили същото физическо натоварване, но единствено с цел забавление.

Резултатите показват, че тези, които са приели разходката просто като забавление, са поели с между 24 и 30% по-малко калории. Същото се отнася и за тренировките. Когато хората тренират с цел да се изпотят и натоварят, те изпитват много по-голям глад след това. Не така стоят нещата обаче ако се забавлявате докато топите калории. Как?

Много просто – плажен волейбол, плуване и танци са някои от най-добрите предложения за забавно отслабване, без да ви връхлита вълчи глад.

 

2. Спете достатъчно

Липсата на сън не само увеличава глада чувствително, но и ви прави по-предразположени да ядете боклучави храни. Едно проучване на Тексаският южен медицински център показва, че получаването на добър и качествен сън силно намалява желанието за мазни храни и въглехидрати.

Проучването показва, че при 4,5 часов сън например се наблюдава силен неконтролируем глад в ранния следобед. Намалената продължителност на съня също се счита за една от причините за появата на диабет тип 2, сърдечни заболявания, депресия, както и силно понижен имунитет.

 

3. Пийте повече вода

Проучвания показват, че пиенето на достатъчно вода силно намалява апетита. Опитайте и сами ще се уверите. Хората, които пият около 7 – 8 чаши вода на ден, изяждат средно по около 200 калории по-малко в сравнение с тези, които не го правят.

Друго проучване показва, че хората, които пият по една – две чаши вода преди ядене, поемат средно по около 75 – 90 калории по-малко на порция. Резултатите на трето проучване пък показват, че две групи хора, които са поставени на един и същ диетичен хранителен режим, губят различно количество килограми в зависимост от това колко вода пият.

Тези, които пиели повече вода, загубили за 12 седмици 7 – 8 килограма, докато тези, които пиели по-малко вода, загубили по около 5 килограма. Германски учени пък установили, че при изпиването на голяма чаша с вода метаболизмът започва да се ускорява, достигайки своя пик след около 30 – 40 минути. За да достигне предишното си по-забавено темпо, метаболизмът се нуждаел от около един час.

Ако по някаква причина не обичате да пиете вода, можете да я подправите с листа от мента, с лимон или с нещо друго, например резен краставица.

 

4. Яжте по график

Вашето тяло обича да се храни всеки ден по едно и също време. Когато часът на хранене наближи, тялото започва да се подготвя за приема на храна.

Постарайте се първото хранене за деня да бъде в рамките на един час след събуждане, а останалите хранения да са разпределени през 3 до 5 часа. Също така, старайте се да приемате приблизително еднакви количества храна и по възможност тя да бъде разнообразна.

Включвайте протеин, въглехидрат с бавно освобождаване (пълнозърнест хляб, овесени ядки), плодове и зеленчуци и растителни мазнини (кокосово олио, зехтин). Ще видите, че ако спазвате тези прости правила тялото ви ще започне да работи като по часовник и ще огладнява в точно определено време.

Спазвайки разумен хранителен режим ще сте по-малко склонни да се поддавате на пристъпи на глад свързани със скука или други настроения.
Как да спрем апетита
 

5. Научете се как да се справяте със стреса

Стресът е фактор номер едно, който ни кара да посягаме към вредните за здравето сладкиши и десерти. Дори и на английски думата за стресиран прочетена на обратно означава “десерти” (stressed <-> desserts).

Наблюдение върху маймунки показва, че когато са изложени на стрес, животинките консумират по-мазна и калорична храна и през по-малки интервали от време, а апетитът им вечер е доста голям. От друга страна, когато маймунките са спокойни те се хранят само през деня и ядат по-рационално.

Важно правило е да се научите да не се самообвинявате и самобичувате. Приемете себе си каквито сте и бъдете по-толерантни. Знайте, че когато самопритискате себе си сте по склонни да ядете чипс и шоколад, а също и други изкушения.

Намерете начини да се чувствате добре. Говорете с приятели, споделяйте страховете си, грижите си, спортувайте, рисувайте, медитирайте, слушайте хубава музика и ще откриете, че се нуждаете от много по-малко храна, защото умът ви е открил други удоволствия.

Ако спазвате тези малки правила, скоро ще откриете колко по-хубава е станала фигурата ви и от колко по-малко храна се нуждаете.

Калина
Написана от Калина август 26, 2014 06:28
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи