5 доказани здравословни предимства на яйцата

Калина
Написана от Калина август 6, 2015 18:19

5 доказани здравословни предимства на яйцата

Яйцата са сред хранителните продукти, които могат да бъдат класифицирани като суперхрани. Те са пълни с хранителни вещества, някои от които се срещат значително рядко в модерните диетични режими. Ето десет хранителни и здравословни предимства на яйцата като храна.

Яйцата са невероятно хранителни

Те са сред най-хранителните продукти на света. Едно яйце съдържа толкова хранителни вещества, че може да превърне всяка клетка в малко пиленце. Едно сварено яйце съдържа 6% витамин А, 5% фолиева киселина, 7% витамин B5, 9% витамин B12, 15% витамин B2, 9% фосфор, 22% селен. Наред с това яйцата съдържат и немалко витамин D, витамин E, витамин K, витамин B6, калций и цинк. Всичко това е в 77 калории, 6 грама протеин и 5 грама хранителни мазнини.

Яйцата са богати на холестерол

Въпреки това не нарушават вредно нивата на кръвния холестерол – вярно е, че яйцата са богати на холестерол. В действителност, едно яйце съдържа 212 милиграма, което е повече от половината от препоръчителната дневна доза от 300 милиграма. Обаче, добре е да имате предвид, че холестеролът в храната не винаги повишава нивото на холестерола в кръвта. Черният дроб произвежда огромни количества холестерол всеки ден. Когато ядем повече яйца, черният дроб просто произвежда по-малко от него, така че нивата се уравновесяват.

Яйцата повишават добрия холестерол

Хората с по-високи нива на добър холестерол имат по-малък шанс да получат сърдечен удар, да страдат от сърдечно-съдови заболявания и други здравословни проблеми. Яденето на яйца е прекрасен начин да повишите нивата си на добър холестерол. В изследване е доказано, че яденето на 2 яйца на ден в продължение на 6 седмици повишава нивото на добрия холестерол с до 10%.

Яйцата съдържат холин

Холинът е важна хранителна съставка, от която доста хора не получават достатъчно количество – холинът е хранителна съставка, за която повечето хора дори не са и чували. Да, това е изключително важна съставка и често е в групата на витамините от серията B. Холинът участва в изграждането на клетъчните мембрани и има роля при произвеждането на сигнални молекули в мозъка, наред с редица други функции.

Проучванията сочат, че над 90% от населението на Съединените щати не приема достатъчно холин с храната си. Целите яйца са прекрасен източник на тази хранителна субстанция. Само в едно яйце се съдържат 100 милиграма от важната съставка.

Яйцата съдържат антиоксиданти

Това са лутеин и зеаксантин, антиоксиданти, които имат голям принос към здравето на вашите очи – едно от последствията на остаряването е, че очите отслабват и зрението се влошава. Има няколко субстанции, които могат да помогнат и да противодействат на зловредните ефекти върху вашето зрение. Две от тях са лутеин и зеаксантин, мощни антиоксиданти, които се образуват в ретината на окото.

Изследванията сочат, че приемането на достатъчни количества от тези вещества може значително да намали риска от катаракта на окото, както и дегенерация на макулата – две често срещани очни заболявания. Яйчните жълтъци съдържат големи количества и от двете вещества: лутеин и зеаксантин.

При контролиран хранителен режим, ако ядете по 1.3 яйчни жълтъка на ден за период от около 4.5 – 5 седмици, ще увеличите количеството на лутеин с около 28-50 %, а това на зеаксантин с около 114-142%.

Калина
Написана от Калина август 6, 2015 18:19
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи