5 начина да се събудим без сутрешното кафе

Мария
Написана от Мария ноември 13, 2014 22:19

5 начина да се събудим без сутрешното кафе

Акценти:

  • Предотвратява ли редовното пиене на кафе диабет тип 2?
  • Освежаващо ли действа хладният душ сутрин?
  • Достатъчна ли е една ябълка, за да ободрим тялото си сутрин?

Свързани:

loading...

Научно е доказано, че кафето е полезно, особено за мъжете, тъй като предпазва от агресивните форми на рака на простата.

Също така понижава риска от развитие на диабет тип 2, който засяга все повече и повече хора и не е открито към момента лечение. По данни на СЗО над 200 млн. души по света страдат от коварното заболяване. Затова навикът да се събуждаме с чаша кафе сутрин е доказано полезен.

Но въпреки това не е единственият да се мотивираме за предстоящия ни, изпълнен с предизвикателства ден.

Независимо от това дали се опитвате да намалите консумацията на кафе или никога не сте се докосвали до горчивия вкус на кофеиновата напитка, по-долу са посочени 5 други начина да събудите все още спящото си тяло сутрин.

1. Пробвайте няколко сутрини да правите упражнения за разтягане на тялото

Опитайте със следното движение, което е сред йога асаните и на санскрит се нарича матся асана и в превод означава риба. Легнете неподвижно по гръб и пъхнете ръцете под бедрата си. След това повдигнете гърдите си над раменете и бавно отпуснете назад главата си.

2. Хапнете една ябълка

Само една отхапване от този енергизиращ плод е достатъчно за събуждане на тялото и така ще му помогнете да включи на скорост.

Ябълките съдържат естествени захари и други въглехидрати, които спомагат за стабилизирането на кръвната захар. Други плодове като банани и портокали въздействат по същия начин на тялото.

За да сте сити по-продължително време комбинирайте плодът с кисело мляко, което е ценен източник на белтъци.

3. Тренирайте сутрин

Сутрешното бягане е може би последното нещо, което бихте искали да направите, докато удобно си лежите под топлите завивки.

Но трябва да знаете, че е научно доказано – със сутрешно бягане ще повдигнете настроението си и ще почувствате как се изпълнени с енергия.

При физическо натоварване се освобождават ендорфини, които са именно причина човек да се чувства много по-добре и много по-подготвен за предстоящият му натоварен ден.

Опитайте първият ден да побягате или да правите друго упражнение в продължение на 7 минути и ще направите разликата. За сравнение толкова време обикновено е необходимо приготвянето и изпиването на чаша кафе.

4. Излезте на чист въздух и останете известно време на слънце

Ако не сте в състояние да тренирате сутрин, тогава, без усилие от ваша страна, можете да излезете на терасата и подишате малко чист въздух и да се порадвате малко на сутрешното слънце.

Доказано е, че глътката свеж въздух спомага за намаляване на чувството на стрес и умора. Излагането на утринното слънце е свързано с по-доброто настроение и по-нисък индекс на телесната маса.

5. Вземете си хладен душ

Но ако сте свикнали на горещите душове, не е препоръчително именно в този болнав сезон да се подлагате на такова мъчение.

Най-добре е, например утре сутрин да си вземете душ с малко по-хладна вода, с каквато обикновено се къпете. И така постепенно, докато тялото ви привикне към по-ниските температури на водата.

От тези процедури ще имате двойна полза. Едната е, че след душа ще се почувствате ободрени и в пълна готовност за решаване на сложни умствени задачи, а втората е, че ще закалите тялото си и ще забравите за настинките и грипа през тази зима.

Мария
Написана от Мария ноември 13, 2014 22:19
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи