5 начина да се справите с гнева

Калина
Написана от Калина декември 19, 2014 14:50

5 начина да се справите с гнева

Акценти:

  • Как да овладеем гнева?
  • Как да се справим с излишния гняв?
  • Как да се научим да си контролираме нервите?

Свързани:

loading...

Какво се случва в мозъка ви, когато сте ядосани?

Когато сме под напрежение, тъжни или просто се ядосани от нещо в нашия мозък се извършват различни процеси.

Рационалният дял от мозъка ни в такъв момент просто се изключва, да изключва се.

Тогава започваме да не мислим трезво и оттук идва понятието, „подвластен на емоциите„.

Освен това се извършват и различни видове сърдечно-съдови реакции.

В тялото ни се изпомпват големи количества холестерол, химикали, наречени катехоламини, които насърчават мастните отлагания.

А мастните отлагания, от своя страна, се натрупват около сърцето и сънните артерии.

Разгневените хора са 3 пъти по-податливи към резки сърдечно-съдови заболявания като инсулт и инфаркт например.

В допълнение, когато нервната ни система е възбудена в следствие на силна емоция, лошите неща в тялото ни не спират.

Нервната система се опитва да намали кръвното налягане, като изтласква кръв към стомаха.

Той пък, от своя страна, я изпраща към мускулите, за да може те да се справят с нея.

В резултат се отделят секрети в стомаха ни, които допълнително затрудняват храносмилането и водят до различни стомашно-чревни заболявания.

Гневът предизвиква прилив на хормона на стреса, кортизол, който се сблъсква с тялото ни и води до най-различни проблеми.

Най-често срещаните от тях са дерматологични, като поява на кожни несъвършенства и акне.

По време на силно състояние на възбудена нервна система, в резултат от гняв, ярост, крайна степен на раздразнителност и т.н. се отключват и други проблеми.

Един от тях е падането на имунитета. А когато това се случи, ставаме по-податливи към абсолютно всяко заболяване и дори един обикновен грип може да ни свали на легло за седмици!

Но въпреки това има и добра новина. Медицината е изключително напреднала и може да ни окаже съдействие винаги.

Но преди да прибегнем към нея е най-добре да се опитаме да разрешим проблема сами!

1. Преквалифицирайте мозъка си

Когнитивното преструктуриране или по-известно като „спиране на мисълта„, включва преоценка на ирационалните убеждения и индуциращи сценарии.

С две думи, опитайте се да мислите трезво, когато сте под въздействието на гнева.

И ако все пак това не помага в началото, се опитайте да използвате тази приповдигнатост на енергия за нещо полезно.

Ако сте във фитнеса, насочете гнева си към уредите, така ще постигнете по-добра тренировка.

Освен това спортът е един от най-добрите начини да се справите с яростта.

2. Запазете си час при психоаналитик

Когнитивна поведенческа терапия може да ви помогне да се научите да овладявате гнева на място.

Освен това ще ви научи как да се справяте с него, още преди да е избил във вените ви или по-простичко казано, ще разрешите проблема преди още да има проблем.

3. Дишайте дълбоко

Дихателните упражнения са един от най-добрите методи за справяне с агресията.

Дълбоките глътки въздух забавят сърдечната честота, което от своя страна поддържа ума ви фокусиран в нещо различно от източника на стреса.

4. Тренировки

Както казахме спортът е един от най-добрите отдушници срещу излишния гняв.

Доказано е, че физическите упражнения държат ума ви зает и стимулират добрите мозъчни химикали.

5. Медицинска намеса

Ако гневът ви е симптом за по-голям проблем, като депресия например, консултирайте се с вашия лекар.

Той ще ви каже най-добре какви медикаменти да приемата и какви курсове да посещавате!

Калина
Написана от Калина декември 19, 2014 14:50
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи