5 причини да ядем повече риба

Калина
Написана от Калина юни 23, 2015 09:15

5 причини да ядем повече риба

Съвременните изследвания показват, че ако заменим червеното месо с „мазна риба“ веднъж седмично, ще подобрим здравето си.

Според изследванията, две порции риба седмично ще понижат риска от сърдечно-съдови заболявания с една трета. Мазните риби като сьомга, херинга, скумрия и пъстърва имат високо съдържание на омега 3 мазнини и са богат източник на желязо, протеини и витамин B-12. Убедете се сами в ползите за организма от рибеното масло.

Понижава риска от сърдечно-съдови заболявания

Резултатите от скорошно клинично проучване, публикувано в американския вестник по физиология, доказват, че хората, които консумират рибено масло имат по-ниски нива на стрес. Според изследванията участниците, които са заменили зехтина с рибеното масло са понижили нивата на триглицеридите в кръвта, които често са причина за сърдечни заболявания.

Омега-3 са отговорни за намаляването на кръвните съсиреци и възпаления, както и за понижаване на кръвното налягане, освен това стимулират добрия холестерол и понижават риска от инсулт и други сърдечно-съдови заболявания. Препоръчително е рибата да се пече, вместо да се пържи.

Консумацията на риба понижава риска от рак на простатата

Шведско проучване, в което са взели участие над 6000 мъже, на повече от 30 години, показва, че тези, които не ядат риба са предразположени към поява на рак на простатата. Рибата е добър източник на селен, който е известен с противораковите си свойства и по специално борбата срещу рак на устната кухина, хранопровода, дебелото черво, гърдата, яйчниците и простатата. Сьомгата, риба тон и херингата помагат за предотвратяване на рак на простатата.

Редовното похапване на риба намалява възпалението на тъканите

Високите нива на омега-3, които се съдържат в рибата, помагат за намаляване на възпаленията на тъканите. По този начин се облекчават симптомите при автоимунни заболявания, псориазис и ревматоиден артрит. В допълнение, противовъзпалителните му ефекти могат да подобрят цялостното сърдечно здраве и да увеличат капацитета на белите дробове. Това е добра новина за хората, които страдат от астма и има 31% по-малка вероятност да използват инхалатор по време на тренировка, ако консумират повече рибено масло.

Според резултатите от последните проучвания, ако включите мазна риба в седмичното меню, особено ако имате малки деца, ще намалите риска от развитие на астма.

Рибата помага за развитието на мозъка при бебетата

Изследване, проведено през 2003 г. и публикувано в списание „Педиатрия“ констатира, че майките, които са приемали добавки с рибено масло по време на бременността си или по време на кърмене са увеличили познавателните способности на децата до 4-годишна възраст. Друго проучване, проведено през 2005 г. показва, че учениците, в чиято диета е присъствало рибеното масло имат по-добри резултати при четене и правопис.

Известен факт е, че мозъка на бебето расте най-бързо през първата година от живота му, затова трябва да включите рибеното масло в диетата му.

Консумацията на риба подобрява зрението

Голяма част от изследванията показват, че високите нива на омега-3 мастни киселини в мазната риба могат да помогнат за предпазване от увреждане на зрението при хора, които страдат от дегенерация на макулата (AMD) на окото. Това е състояние, което се появява с напредване на възрастта и води до замъглено зрение, в голяма част от случаите крайният резултат е увреждане на ретината.

Калина
Написана от Калина юни 23, 2015 09:15
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи