5 причини защо картофите не заслужават лошата си репутация

Мария
Написана от Мария ноември 19, 2014 14:11

5 причини защо картофите не заслужават лошата си репутация

Акценти:

  • Кое прави картофът вреден?
  • В коя част на зеленчука е съсредоточен витамин С?
  • Каква е функцията на минерала манган в тялото, който се съдържа в по-големи количества в картофите?

Свързани:

loading...

Картофът не съдържа никакви вредни вещества и не трябва да бъде третиран като вредна храна. Всъщност това, което го прави вреден, е начинът, по който приготвяте вкусния зеленчук.

Ако го направите на руска салата, или пържен, или задушен с много мазно сирене, или овкусен с майонеза той наистина ще стане вреден, но ако го приготвите по здравословен и целесъобразен начин ще получите храна, която блести от положителни качества и хранителни вещества.

Приготвен по естествен натурален начин, картофът всъщност е един зеленчук, който може да донесе на здравето ви само ползи и никакви вреди.

Ето 5 причини да ядете картофи до насита:

1. Много са богати на калий

Един голям картоф, печен с кожата, съдържа невероятните 1600 милиграма калий, което е почти половината от препоръчителната доза за деня и почти четири пъти повече от един среден банан, който се слави със своето съдържание на калий.

Калият е от съществено значение за хидратацията и качеството на спортните постижения, но също така играе огромна роля в понижаването на кръвното налягане.

2. Картофите са богати на фибри

Или най-малкото ако ги ядете с кожата. Един голям картоф съдържа около 7 грама диетични фибри или около ¼ от количеството, което ни е нужно за деня.

Без кожата обаче, фибрите падат до един грам за същото количество картофи. Диетичните фибри ще ви помогнат да се чувствате заситени за по-дълго време и така ще ви се яде по-малко.

Освен това ще получите в бонус понижен холестерол, по-нисък риск от сърдечен удар и понижен риск от диабет.

3. Съдържат голямо количество витамин С

Количеството витамин С в един голям картоф е около 29 милиграма и е концентрирано в кората на картофа. Това количество е съизмеримо с ⅓ портокал и е равно на около 50% от нужната за деня доза.

Голямото количество витамин С ще ви помогне да избягвате простудните заболявания, ще поддържа кожата ви млада и ще помогне за по-бързо зарастване на кожни рани при нараняване.

4. Картофите са отличен източник на манган

Повечето от вас може би не са много добре запознати с нуждата на тялото от манган, но това не означава, че не ви е нужен.

Манганът е много важен в обработването на протеините, въглехидратите и холестерола, а също така и в процеса на образуване на костна тъкан.

Един голям картоф с кожата съдържа около 33% от вашето необходимо за деня количество манган.

5. Много са богати на витамин В6

Този витамин изпълнява своята роля “зад кулисите”, а ефектът му, макар че не може да се види с просто око, е изключителен.

Витамин В6 е много важен за храносмилането, мускулатурата, сърдечно съдовата система, имунната система, нервната система и други. Важен е за производството на много значими за тялото хормони.

И приблизително 46% от нужния за деня витамин В6, картофът е едно чудесно допълнение към ежедневното меню.

Само запомнете – винаги го яжте с кожата, защото някои от най-ценните вещества се съдържат именно в нея!

Мария
Написана от Мария ноември 19, 2014 14:11
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи