5 съвета как жените да удължат младостта си след 50-годишна възраст

Мария
Написана от Мария юни 10, 2015 07:27

5 съвета как жените да удължат младостта си след 50-годишна възраст

Акценти:

  • Калориен прием - употреба на месо
  • Подмладяващи храни - подмладяване
  • Бързо ходене - кръвоносни съдове

Свързани:

loading...

Придържането към тези препоръки спомага за подобряване на здравословното състояние и за запазване на привлекателността с отчитането на хормоналното преустройство на организма.

Днес, когато средната продължителност на живота расте с всяка година – включително благодарение на достиженията в медицината и повишаването на популярността на здравословния начин на живот – вече повечето от нас не се осмеляват да нарекат 6-тото десетилетие от живота на човека начало на старостта.

Между впрочем, Световната здравна организация дава следната възрастова класификация – 25-44 години – младост, 45-59 – средна възраст, 60-74 – напреднала възраст, 75-89 – старческа възраст, 90-100 и повече – дълголетие.

Както можем да видим 50-те години от живота на човека са само началото. А за прекараме този период в бодро, активно състояние и в привлекателен вид, специалистите по антиейдж – борба със стареенето, са съставили списък с научно обосновани и потвърдени от практиката съвети.

1. Натоварване на мускулите с цел съхраняване на костите и подмладяване на мозъка

Както е известно, поради хормонални изменения след 50-годишна възраст при жените костите стават по-порести и чупливи. За тяхното укрепване съществуват лекарствени препарати, но те имат противопоказания и странични ефекти.

Много по-безопасен, надежден и полезен способ е увеличаването на мускулната маса. Мускулната структура защитава, спомага за поддържането както на костите, така и на ставите – понижавайки натоварването върху тях, поясняват спортните лекари.

А последните научни изследвания показаха и още едно предимство – силовите упражнения, необходими за нарастването на мускулите, едновременно способстват за профилактика на стареенето на мозъка.

2. Бързо ходене – за сърцето, кръвоносните съдове и кожата

Още едно последствие от понижаването на синтеза на женските полови храни – сгъстяване на кръвта и повишаване образуването на липопротеини с ниска плътност – така нареченият „лош“ холестерол.

Поради повишаването на риска от сърдечно-съдови заболявания се влошава общото състояние – по-често се усеща слабост, умора. За справянето с тези проблеми спомага както правилното хранене, така и кардионатоварването, укрепващо кръвоносните съдове.

Важно!

За най-безопасен и полезен вид физически натоварвания за нашата сърдечно-съдова система кардиолозите определят ходенето с бързи темпове – колко бързо, колкото позволява дишането, за да не се получава усещането за задух.

Също така разходките задължително следва да бъдат редовни – желателно не по-малко от 30-40 минути ежедневно, най-добре вечер преди лягане. Ходейки вие повишавате тонуса на своите кръвоносни съдове, подмладявате и сърцето.

3. Ограничаване на калорийния прием и употребата на месо

С възрастта обмяната на веществата се забавя и по-лесно се качват килограми, а нормализирането на теглото се превръща в изключително трудна задача.

За да съхраните фигурата си и да се предпазите от множество проблеми със здравето, експертите геронтолози съветват да се внесат корекции в хранителния режим. Важно е не само ограничаването на калорийния прием, но и намаляване на консумацията на червено месо.

4. Наблягане на подмладяващите храни

Тези хранители продукти, които е желателно да се употребяват по-често са карфиол, брюкселско зеле, домати, морски дарове, грозде, боровинки, ленено масло, киноа. Също така е подходяща и триптофановата диета, тъй като от триптофана в организма се синтезира серотонин. Съдържа се в сирената, изварата, бадемите.

5. Закаляване

Ако за вас няма противопоказания – сериозни сърдечно-съдови проблеми, то изключително полезно за вас ще се окаже закаляването. За организма такива резки промени в температурата са по-полезни, отколкото тренирането на различни системи за естествената защита срещу стреса, която отслабва с напредването на възрастта.

Мария
Написана от Мария юни 10, 2015 07:27
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи