5 трика за потискане на апетита

Калина
Написана от Калина февруари 28, 2015 09:54

5 трика за потискане на апетита

Акценти:

  • Как да държим апетита си под контрол?
  • Защо е добре да консумираме богата на фибри храна?
  • Как да избягваме безсмисленото похапване между основните хранения?

Свързани:

loading...

Звучи ли ви познат този сценарий – стоите си в къщи в неделния ден, а килерът до вас е пълен с изкушения.

От скука в един момент ставате и се нахвърляте на храната. И това се повтаря всеки път, а после се обвинявате.

Случвало се е на всеки и е съвсем нормално да имаме леки закуски между основните хранения. Внимавайте обаче тези леки похапвания да се не превърнат в обилно пиршество с калорична храна, която се превръща бързо в мазнини около корема, седалището, бедрата – всички проблемни зони.

Ето няколко прости съвета как да контролирате апетита си и да не се изкушавате от преяждането.

1. Спете повече

Добрият нощен сън не е само ключ към това да пазите здравето и психиката си. Не е само и средство за хубава кожа и добър външен вид.

Спането ни предпазва от това настойчиво да ни се похапва нещо, например към три часа следобед.

Ако сънят ви е недостатъчен, тялото ви започва да произвежда хормона грелин, наричан хормон на глада, съобщава проучване, публикувано през 2004 година в медицинското списание PLoS.

Грелинът повишава апетита, така че ако искате да стоите настрана от храната, спете поне 7-8 часа.

2. Пийте повече вода

Вероятно сте чували това и преди: много хора всъщност бъркат жаждата с глад, така че когато почувствате първите признаци на глад, изпийте чаша с вода.

Тя запълва стомаха и помага за заглушаването на недоволството в корема до следващото основно хранене.
Друг положителен ефект от редовното пиене на вода е да сте добре хидратирани!

3. Станете и ходете

Ако имате нужда от още една причина, за да правите физически упражнения – ето я. Волята да излезете навън и да спортувате ще ви спаси от това да седите по цял ден и да гледате телевизия, която е наводнена с реклами на храна и то нездравословна храна.

Това може да е една от причините за вашите безсмислени хранения, породени от скуката.

Вместо да се излежавате по цял ден на дивана, а мозъкът ви да се промива по време на рекламите на хамбургери и пици, направете съзнателно усилие и излезте навън да потичате, или отидете във фитнес залата.

Дори да не е активен спорт, за вас е полезно поне да се разходите в парка, да се раздвижите, да свършите малко домакинска работа. Така съзнанието ви ще бъде ангажирано с други неща и ще забравите за леките, но калорични закуски.

4. Измийте си зъбите

Това е чудесен малък трик. Миенето на зъбите е още един начин да се отвлече вниманието ви от досадните и вредни похапвания между обяд и вечеря, освен това след пастата за зъби, вкусът на храната е различен и не дотам приятен.

Това е една проста идея, но наистина работи. Изпробвано е и действа особено след вечеря, защото актът на миене на зъбите дава сигнал към тялото и мозъка, че е време да спрем да ядем за деня.

5. Избирайте храна с повече фибри и протеини

Ако откриете, че винаги сте гладен между основните хранения, а след това се нахвърляте на мазни, калорични и като цяло нездравословни храни, помислете дали да не промените менюто си.

Когато пиете достатъчно вода и ядете богати на фибри храни, те се разширяват в стомаха ви и създават усещане за ситост.

В комбинация с протеини, тези богати на фибри храни ще ви държат сити за по-дълги периоди от време, при това без излишни калории.

Така че включването на храни, богати на фибри и протеини на закуска, обяд и вечеря, помагат да пропускате безсмисленото тъпчене с храна, което води до затлъстяване.

Ако следвате тези прости съвети, вие ще държите апетита си под контрол и няма да позволите вашата упорита работа във фитнеса да отиде на вятъра.

Калина
Написана от Калина февруари 28, 2015 09:54
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи