5 вида хляб, които ще ни помогнат да отслабнем

Калина
Написана от Калина юни 18, 2015 22:29

5 вида хляб, които ще ни помогнат да отслабнем

Акценти:

  • Защо е добре да ядем хляб?
  • За какво помага хляба?
  • Кой хляб може да бъде здравословен?

Свързани:

loading...

Популярността на диетата “Аткинс”, за която е характерно намалено съдържание на въглехидрати е причина обществото да смята, че приемът на въглехидрати не се препоръчва като вариант за хранене по време на диета. Според Американското министерство на земеделието (USDA), въглехидратите са в основата на хранителната пирамида, което означава, че трябва да приемаме повече въглехидрати.

Пониженото съдържание на въглехидрати в голяма част от популярните диети, всъщност не уточнява кои въглехидрати са “добри” и кои не се препоръчват. Тези, които се отличават с нисък гликемичен индекс (GI) се обработват по-трудно от организма и затова изискват повече енергия. Храните, които имат по-нисък GI осигуряват по-малко нетни калории. Въглехидратите с висок GI, увеличават рисковете от болести като диабет и сърдечни проблеми. За да определите най-подходящия вид хляб, които не само ще ви помогне да запазите теглото си, но и да отслабнете, трябва да се запознаете с петте най-полезни хляба.

Хляб „Езекил“

Този хляб се определя като най-здравословния от всички, направен изцяло от органични, покълнали пълнозърнести семена. Покълналите семена съдържат повече витамини и хранителни вещества и се отличават с по-плътен и богат вкус. Хлябът „Езекил” съдържа изключително малко калории. Приготвя се от цели зърна, и има много нисък гликемичен индекс. Вкусът, плътността на хранителни вещества, и нисъкият гликеничен индекс го правят идеален за хора, които спазват диета. Имайте предвид, че „Езекил“ не съдържа глутен и е добър избор за хората развили чувствителност към глутен.

Ръжен хляб

Ръженият хляб е направен 100% от пшеница и се препоръчва на хора, които имат чувствителност към глутен. Ръженият хляб съдържа четири пъти повече фибри от белия хляб и 20% по-малко калории. Фибрите в ръжта помагат за ниския гликемичен индекс, а намаленото съдържание на калории, прави ръжения хляб чудесен начин за задоволяване на глада за въглехидрати.

Пълнозърнест хляб

Семената се състоят от трици, ендосперм и зародиш. В белия хляб се използват само ендосперма от зърното, което означава, че съдържа 25% по-малко протеини, отколкото ако се използват и трите части на семената. Това е причината за загуба на много ключови хранителни вещества и фибри. Чрез включването на трите части на житното зърно, пълнозърнестият хляб успява да осигури по-здравословно хранене и по-нисък GI, от останалите хлябове, които се произвеждат само от ендосперма.

Хляб от ленено семе

Лененото семе е изключиелно богато на калий, селен и магнезий, които са от съществено значение за правилното и здравословно хранене. Тези съставки рядко присъстват в останалите видове хляб. Лененото семе е с високо съдържание на фибри и есенциални мастни киселини, което осигурява нисък гликемичен индекс на продукта. Хлябът от ленено семе насърчава тялото да изгаря калории, за да си набави енергия, а не да ги натрупва като мазнини.

Питка

Пълнозърнестата пита има две предимства. Първото-има всички предимства на пълнозърнестия хляб, които бяха споменати по-горе. По-важното обаче е, че питата съдържа по-малко калории, от обикновения пълнозърнест хляб. Може да използвате само една питка, за да си направите сандвич, вместо две парчета стандартен хляб, а по този начин спестявате още повече калории. Освен това, може да си приготвите домашна питка.

Калина
Написана от Калина юни 18, 2015 22:29
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи