6 начина да намалим риска от рак на дебелото черво

Диана
Написана от Диана март 10, 2016 08:30

6 начина да намалим риска от рак на дебелото черво

Акценти:

  • Рак на дебелото черво - разпространение
  • Същност - разпознаване
  • Риск - намаляване

Свързани:

loading...

Ракът на дебелото черво става все по-разпространен във времената, в които живеем и все по-опасен. Това е най-често срещаният вид рак, сред органите, които се намират в храносмилателния тракт и несъмнено един от най-смъртоносните.

Според проведена статистика, почти всеки втори, заболял от рак на дебелото черво умира не много дълго след като му бива поставена тежката диагноза. Той е третият най-разпространен вид рак в САЩ и втората най-честа причина за смърт, в следствие на ракови образувания.

Според Националният институт по ракови образувания в Америка, тази година ще има около 134 000 случая на рак на дебелото черво.

С какво се характеризира ракът на дебелото черво?

Тази болест е най-често срещана при хора между 40 и 60 години, но нищо не й пречи да се развие и в друга възраст.

Причините за възникване са много, включващи генетична предразположеност, неправилен начин на хранене, натрупване на фекалии в червата, а може да бъде причинен и от съвсем различни по вида си заболявания на храносмилателния тракт и да възникне в следствие на усложнение.

Симптомите са често болезнени в късния етап на болестта, когато е много по-трудно човекът да бъде подложен на ефективно лечение и до някаква степен невидими в ранния етап, което затруднява диагностицирането и следователно лечението. Поради тази причина профилактичните прегледи при гастроентеролог са задължителни.

Според професионалисти, половината от случаите на заболели от рак на дебелото черво жители на САЩ, са би могли да бъдат предотвратени при един по-добър начин на живот, включващ следните 6 доказани стъпки:

  1. Следете теглото си

За да избегнете риска от рак на дебелото черво е от изключителна важност да наблюдавате килограмите си и да ги поддържате в норма. Трябва да внимавате най-много, що се отнася до мазнините, които могат да бъдат натрупани или вече са натрупани в коремната област, тъй като точно те се свързват с повишаване на риска от рак на дебелото черво.

  1. Бъдете физически активни

Доказано е, че хората които са физически активни и не прекарват цялото си време на дивана или зад бюрото в офиса са по-здрави и много по-издръжливи. Намерете поне по половин час време на ден, които да отделите на някаква физическа активност или просто се стремете да не стоите на едно място по цял ден. Раздвижването може да е всякакво, но е важно да го има – като започнем от чистене на къщата и стигнем до сутрешен джогинг.

  1. Яжте много храни, богати на фибри

Според Алис Бендер от Националният институт по ракови образувания в САЩ, всеки 10 грама приети фибри, рискът от развитие на рак на дебелото черво пада с цели 10 процента, стига те да бъдат приемани ежедневно, а не по случайност веднъж в месеца.

  1. Внимавайте с месото

Намалете приема на червено месо и се стремете да изключите всякакви обработени меса от ежедневното си меню, включващи салами, луканки, бекон и т.н. Точно тези обработени меса повишават риска от развитие на този вид рак два пъти повече от червеното месо.

  1. Избягвайте алкохола

Ако тази стъпка представлява такава трудност за вас, то поне се стремете към прием равняващ се на две стандартни чаши на ден, ако сте мъже и една, ако сте жени.

  1. Наблягайте на чесъна

Според проведено проучване, колкото повече чесън ядете, толкова по-малък е риска от развитие на рак на дебелото черво.

Диана
Написана от Диана март 10, 2016 08:30
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи