6 начина как да избегнем разболяването от сезонен грип

Мария
Написана от Мария ноември 21, 2014 23:53

6 начина как да избегнем разболяването от сезонен грип

Акценти:

  • Увеличава ли се риска от разболяване от грип при недоспиване?
  • Как трябва да мием ръцете си, за да се предпазим от заразяване?
  • За кои групи хора ваксината е препоръчителна?

Свързани:

loading...

1. Запасете се храни, които подобряват настроението

Увеличаване на консумацията на богати на антиоксиданти плодове и зеленчуци е най-добрата защита срещу зимни инфекции. Храните богати на витамин C включват цитруси, горски плодове, манго, ананас, зеле, карфиол и чушки.

За да се намалят симптомите, в случай че ви е хванала настинка или грип, опитайте с увеличена дневна доза киви.

Едно скорошно проучване на тема здравословно хранене, което е публикувано в British Journal, установи, че добавянето на киви към вашата диета може да доведе до по-малко оплаквания от симптомите на зимни заболявания като настинки, особено при по-възрастните хора.

2. Размърдайте се

Ставането от леглото за една тренировка на вън е вероятно последното нещо, което ви се прави, когато на вън е тъмно. Вероятно ви се иска да се сгушите под юргана, но упражненията имат огромна полза по време на зимните месеци.

Освен че повишават на настроението и тонуса, упражненията помагат на белите кръвни клетки да достигнат всички части на тялото и до всеки отделен орган чрез кръвния поток, като по този начин организма успешно се бори с болестотворните микроорганизми.

Проучване в САЩ от 2010 година с 1000 участници показва, че ако останем активни ще намалим почти наполовина вероятността от заразяване с вируси. И дори когато човек се разболее, неговите симптоми са далеч по-леки и тежестта на заболяването намалява с около 41 на сто.

3. Спазвайте добра хигиена

Измивайте редовно ръцете си. Това е най-ефективният начин за убиване на вируса на грип. Министерството на здравеопазването и застаряването на населението на САЩ препоръчва измиване на ръцете след посещение на тоалетната; след кашляне, кихане или издухване на носа си; след като са били в контакт с някой, който има настинка или грип, а също и преди приготвяне и консумиране на храна.

За да сте сигурни, че ще отстраните микробите правилно, намокрете ръцете си и разпенете сапуна в продължение на най-малко 20 секунди, след което изплакнете добре под течаща вода.

У дома избягвайте споделяне на лични вещи като кърпи, спално бельо и четки за зъби, особено ако член на Вашето домакинство вече има грип. Също така, избягвайте споделянето на прибори, храни и напитки и почиствайте повърхностите с вода и сапун или друг препарат.

4. Спете добре

Това не е препоръка за възрастни съпруги, а за всички хора. Ако не спите добре има голям риск да се разболеете. Липсата на сън може да има сериозен негативен ефект върху имунната система, правейки ви по-уязвими за настинки, грип и други заболявания.

Проучване от 2009 г. проведено в САЩ установи, че ако спите по-малко от седем часа през нощта, това може да утрои риска от настинка в сравнение с хора, които спят в продължение на осем или повече часа.

Съветите за насърчаване на спокоен сън включват изключване на телевизора или компютъра най-малко половин час преди лягане, рутина от лягане и ставане по едно и също време всеки ден и намаляване на светлината един час преди лягане, за да се стимулира освобождаването на мелатонин в мозъка.

5. Намерете време за почивка

Ако сте имали достатъчно лош късмет и сте пипнали грип, не се опитвайте да го изкарате на крак. Намерете време за почивка, релаксирайте, пийте течности и витамини и не се преумаряйте.

Преумората по време на грип ще удължи протичането на  заболяването. Да не говорим и за това, че не е препоръчително да излизате, защото така ще заразите и други хора.

6. Противогрипната ваксина

Противогрипните ваксини са леснодостъпни и на приемливи цени. За хора над 65 години и деца, които учат в големи колективи, ваксината е особено препоръчителна.

Препоръчително е да се имунизират бременните жени, защото грипа може да увреди плода и хронично болните, защото те са изложени на по-голям риск.

Мария
Написана от Мария ноември 21, 2014 23:53
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи