6 правила как да избегнете фрактура на шийката на бедрената кост, когато остареете

Мария
Написана от Мария юли 15, 2016 20:03

6 правила как да избегнете фрактура на шийката на бедрената кост, когато остареете

Акценти:

  • Изследвания - провеждане
  • Равновесие - поддържане
  • Домашна обстановка - правилна

Свързани:

loading...

Счупването на шийката на бедрото е травма, която най-често се случва при хора в напреднала възраст. Това се обяснява с напредването на възрастта плътността на костите намалява, развива се остеопороза.

И накрая костите на стария човек стават по-крехки, и за да стане фрактура е достатъчна и малка травма. Например, падане от височина на собствения ръст. Помнете – вървял, подхлъзнал се, паднал и… счупване на кост.

И най-неприятното е, че такава травма се смята за тежка и изисква много дълго възстановяване.
Но има и начини, позволяващи намаляване на риска от фрактура.

Така че е по-добре да се отделя време за профилактика на фрактурите на шийката на бедрената кост, отколкото на техните последствия, лечение и възстановяване. Ето и 6-те основни правила, които е добре да имате предвид още от млада възраст:

1. Правилно хранене

Освен че храненето трябва да бъде балансирано и разнообразно, е важно да се следи човека в напреднала възраст да получава достатъчно количество калций – 1000-1200 мг дневно.

Калцият способства за укрепване на костите и понижава вероятността от фрактури.

2. Запазване на физическата активност

Умерените физически натоварвания, включително и ежедневната сутрешна гимнастика, способстват за укрепване на ставите и помагат за поддържане на гъвкавостта на опорно-двигателния апарат.

Освен това възрастните хора, които са физически активни, запазват и добра координация на движение и реакции, което на свой ред намалява вероятността от случайни падания.

Най-важното е да не се прекалява и да се има предвид, че натоварванията трябва да бъдат умерени, в противен случай могат да навредят на организма.

3. Носете правилни обувки

Обувката трябва да е удобна и плътно да стои на крака, в противен случай е голяма вероятността да стъпите накриво, да се спънете и да паднете.

И между впрочем това правило се отнася и за домашните пантофи или чехли – те трябва да са добре прилепнали по крака, а не да са по-големи.

4. Правилна домашна обстановка

За възрастните хора килимите не са подходящи, тъй като лесно могат да се спънат на тях. Ако не сте готови да се простите с този елемент на интериора, тогава се погрижете края на килима да не се подгъва и повдига, трябва да се фиксира по някакъв начин.

Всички щепсели и проводници трябва да се махнат от пода.

Санитарният възел е едно от местата на което най-често падат възрастни хора, затова и до тоалетната трябва да поставите специална дръжка, за която да може да се хваща възрастният човек.

5. Консултирайте се с лекар своевременно и правете изследвания

Първо, до фрактура на шийката на бедрото, поради падане, което е в резултат на обусловените от напредването на възрастта изменения на организма – влошаване на зрението, на слуха, остеопороза и други.

Затова човек в напреднала възраст трябва да контролира здравословното си състояние и да реагира на всякакви негови промени.

6. Проверка на сензорно-моторните функции на организма

Най-разпространената форма на обусловените от напредването на възрастта изменения е влошаването на зрението, което играе водеща роля в поддържането на равновесие.

Още повече на фона на отслабване на слуховата активност и на загуба на чувствителност в краката.
И затова е важно да се контролират и да се проверяват тези функции, да се обръщате към съответния лекар.

Мария
Написана от Мария юли 15, 2016 20:03
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи