6 правила за атлетично тяло

Калина
Написана от Калина декември 2, 2014 11:31

6 правила за атлетично тяло

Акценти:

  • Какви правила да спазваме за атлетично тяло?
  • Помага ли колоезденето за отслабване?
  • Как да избегнем йо-йо ефекта?
  • Отслабва ли се с глад?

Свързани:

loading...

Винаги можем да обвиняваме собствената си генетика и анатомия, за това че не сме с най-атлетичните тела, нямаме добре оформени коремни мускули или просто не можеш да влезем в роклята от абитуриентския си бал.

Но това, което всеки трябва да направи е да разучи собствения си метаболизъм и да го развие до пълния му потенциал, вместо да се оплаква, че гените му са „прецакани“.

Въпреки че човешкият метаболизъм се забавя с напредването на възрастта, има различни храни, които можем да използваме, за да забързаме процесите на изгаряне на мазнините и да постигнем желаните резултати по-лесно.

1. Приемайте нужния брой калории

Ограничете ненужните калории, но все пак яжте достатъчно. Чревоугодничеството в големи количества води до затлъстяване, но недостатъчния прием на хранителни вещества е дори по-опасен, защото тялото изпада в шок и започва да разгражда собствените си мускули, за да си набави енергия.

Резултатът е – кантарът показва по-малко, а ние изглеждаме по-зле. Често срещана грешка при бързото отслабване с глад.

2. Изчислете собственото си изгаряне на калории

Искате ли да свалите 1-2 килограма за една седмица? Здравословно и без йо-йо ефект? Звучи твърде хубаво, за да е истина, но уви, повярвайте! Ограничете дневния си прием на храна с около 500 калории или увеличете продължителността на тренировката си.

Разбира се най-доброто е да съчетаете и двата метода. Така в края на седмицата ще сте малко по-добре изглеждащи и същевременно ще имате достатъчно енергия, за да продължите и другата седмица. Все пак Рим не е построен за един ден.

3. Тренирайте „правилно“

Уейн Уескот, професор в Куинси, Масачузетс, съветва да правите кардио (джогинг, бягане, каране на колело или продължителни разходки) 3-5 пъти седмично. Така ще ускорите скоростта на метаболизма си в състояние на покой.

Или с други думи казано ще отслабвате по-бързо почивайки си. Мишел Олсън, професор по физиология на физическите упражнения от университета в Обърн, Алабама съветва да правите „ударни“ серии, т.е. за 20 секунди дайте всичко от себе си, ускорявайки темпото и увеличавайки тежестта, а след тези 20 секунди си дайте почивка от 10 секунди.

И така 4-5 минути. Според най-новите изследвания ударните серии изгарят до 90% повече калории в минута спрямо обикновената серия. А най-хубавото е, че това може да се прави с почти всяко упражнение.

4. Не забравяйте вдигането на тежести

Паунд мускули изгаря повече калории от паунд мазнини, 9 пъти повече, за да бъдем по-точни. Вдигането на тежести е един от най-добрите начини да се предотврати забавянето на метаболизма с възрастта. За това е добре да добавите 1-2 силови тренировки през седмицата.

5. Не на йо-йо диетата

Когато отслабвате, вие изгаряте както мазнини така и мускули. Съотношението зависи от начина, по който отслабвате, разбира се при правилна тренировка и диета, мускулите са много по-малко от мазнините. Но когато си връщате теглото заради ефекта на „йо-йо-то“ вие качвате главно мазнини.

Добре е да карате колело навън или велоергометър (т.нар. неподвижно колело) в залата или вкъщи. Въпреки слуховете и митовете, че чрез колоездене изгорените калории се връщат обратно, най-новите изследвания показват, че това не е така, напротив.

Така че щом един път сте спрели с колелото, а след това отново решите да карате, няма смисъл да се мъчите излишно, гонейки старите норми, а можете да започнете отначало, защото ще изгорите същите калории.

6. Хапнете преди лягане

Обърнете внимание, че това важи, само ако тренирате редовно. По този начин осигурявате хранителни вещества на тялото си, докато то спи и така се предпазвате от катаболизъм (разграждане на мускулите).

Освен това започвате сутринта с доста забързан метаболизъм. Най-добрите храни преди лягане са обезмаслено мляко или извара, разбира се може и нещо друго, но целта е храната, която ще приемете, да е с високо съдържание на протеин и ниско съдържание на въглехидрати и мазнини.

Калина
Написана от Калина декември 2, 2014 11:31
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи