6 причини защо от смутито се надебелява

Мария
Написана от Мария май 25, 2016 23:47

6 причини защо от смутито се надебелява

Преди няколко месеца решавате закуската ви да бъде смути, а не овесени каши и сандвичи, разбира се, всичко е, за да отслабнете.

Но така и не успявате да се справите с излишните килограми. И ето няколко обяснения защо това така и не се е случило.

1. Малко фибри

Растителните влакна могат да се наричат вълшебно вещество за сваляне на килограми. Дълго се преработва от храносмилателната система, дълго не усещате чувство за глад, и през деня ядете по-малко и по-рядко. Плодовете съдържат различно количество растителни влакна.

Бананите са един от най-разпространените съставки на смутито, но в един гъст бананов коктейл има само 1.4 грама растителни влакна, а за да отслабнете в една порция трябва да има не по-малко от 10 грама.

Добавете в тази напитка продукти на растителни влакна – това са ягоди, зеле, където влакната са 2 пъти повече, отколкото в спанака, авокадо, круша, соя, смлени ленени семена, чия, а също и протеинови прахчета на растителна основа.

2. Белтъците не стигат

Зелето и спанакът са богати на растителни влакна, но в тези зеленолистни зеленчуци няма такова количество белтъци, което е необходимо за поддържане на енергията, не по-малко от 10 грама в една порция.

За да не е висококалорично междинното хранене, съвместете плодовете и зеленчуците с храни, в които има много белтъци – краве или соево мляко, кисело мляко, извара, протеини на прах, меко тофу, бобови, ядки или орехова паста.

3. Твърде вкусен

Със сигурност студената гъста напитка, приготвена от различни плодове, е много по-полезна, отколкото сладкишите. Но напитката, богата на растителни влакна и хранителни вещества, ще бъде още и много калорична – в една порция смути от 5 различни плодове могат да се съдържат до 500 килокалории.

Натурални захари, които се намират в плодовете, бързо се усвояват, и само след 1 час ще изпитате силен глад. За да понижите калоричността, смесете плодовете с белтъчни продукти.

4. Допълнителни подсладители

Ако желаете да направите плодовият коктейл по-сладък, не е задължително в него да се добави мед или кленов сироп.

Желаният вкус може да се постигне чрез смесване на плодове с кисело мляко, плодови сокове, мляко или плодове в сиропа.

Ако постоянно приготвяте смутито с кисело мляко или с несладкото соево или бадемово мляко, вашите вкусови рецептори ще се пренастроят много бързо и ще отдадат предпочитание на едва осезаемата сладост.

5. Много калорично

За съжаление, полезните зеленчуци, плодове и белтъчни продукти невинаги са нискокалорични. Авокадото, фурмите, ядките, ореховото масло, пълномасленото мляко, киселото мляко, соковете, изцедени от пресни плодове, овесените каши, ябълките, крушите, мангото, вишните и бананите могат да добавят към вашето смути по 100 килокалории. Не трябва да изключвате тези полезни съставки от смутито – просто ги добавяйте в по-малки количества.

6. Големи порции

Обикновено блендерните чаши са с доста големи размери и винаги изпитваме нужда да ги напълним до горе с нещо полезно. И накрая се получава вкусно смути, чиято калоричност е 600.

За приготвянето на нискокалоричен коктейл е много важно точно да се дозират продуктите – по-добре не на око, а с помощта на кухненски везни.

Използвайте рецепти за приготвяне на смути, енергийната стойност на които не надхвърля 300 килокалории, особено ако смятате да ги пиете с някаква друга храна или да вдигате тост.

Мария
Написана от Мария май 25, 2016 23:47
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи