6 причини защо всеки мъж е длъжен да вдига тежести

Мария
Написана от Мария август 27, 2015 22:51

6 причини защо всеки мъж е длъжен да вдига тежести

Акценти:

  • Гъвкавост - съхранение
  • Метаболизъм - ускоряване
  • Наддаване на килограми - силови тренировки

Свързани:

loading...

Щангите са хоби за младите? Но! Погледнете ръката си. В нея е 10% от цялата ваша мускулна маса. Сега си представете, че всички мускули от ръката ви са изчезнали. Останали са само кости, от които виси кожа и нищо друго.

Именно толкова мускулна маса губи средностатистическия мъж от 24 до 50 години. А към 60-тата година още толкова. Отбелязвайки четвърт век мъжът започва средно да губи по 1% мускулна маса всяка година.

Приятен факт – това се случва само, когато мъжът не прави нищо, за да запази мускулите си.

Със загубата на мускулите отслабват костите, ставите, гръбнака. Нараства риска от възникване на диабет, сърдечно-съдови и други заболявания. Няма никакви пречки един мъж да се занимава със силови спортове и на 90 години, ако до тогава той е развивал важното свойство да се съпротивлява на стареенето.

Вдигането на тежести е естествен и най-силен сигнал за организма да не губи, а напротив да увеличава мускулната си маса. Това мнение се поддържа от доктор на медицинските науки и ние нямаме право с него да спорим.

Вдигането на тежести е:

1. полезно за здравето

Изследвания, проведени в Университета на Мичиган, много ясно показват едно просто нещо. 3 базови тренировки седмично в продължение на 2 месеца и кръвното налягане се понижава с 8 пункта. С напредването на възрастта това означава 40% по-нисък риск от инсулт.

2. Укрепва костите

С възрастта костите на мъжа губят маса, а съответно и здравината си. В един прекрасен момент това може да доведе до фрактура на бедрото на гръбнака. Статистиката на клиниката Мао показва тревожни данни – 30% от мъжете на възраст умирали в рамките на година след счупване на бедрото.

Отслабването на гръбнака ни прави подобие на Квазимодо, само че в 21-ви век. Изследвания, публикувани в списание „Физиология“ показват повишаване здравината на бедрените кости с 3.8% след 16 седмици силови тренировки. За същото време с 19% се увеличава концентрацията в кръвта на остеокалцина – маркер, показващ растеж на костна тъкан.

3. Не ви позволява да пълнеете

Всеки килограм загубена мускулна маса се заменя с килограм мастна тъкан. При липса на силови тренировки вашето тегло няма да се промени, а обемът и увисването на кожата ще се увеличи значително, тъй като мастната тъкан е с 18% по-обемна от мускулната.

4. Съхраняват гъвкавостта

От 30-тата до 70-тата си година мъжете могат да загубят от 20 до 50% от гъвкавостта си. Същевременно 16 седмици тренировки с 3 занятия седмично увеличават гъвкавостта на бедрените и раменните стави с 30%.

5. Намалява вредата от бързите въглехидрати

Когато употребяваме храна с голямо количество бързи въглехидрати, се повишават нивата на инсулина. Проблемът е в това, че сам по себе си високият инсулин способства за развитие на диабет и сърдечни заболявания.

Учени от Масачузетския университет провели изследване, по време на което установили, че мъжете, които освен стандартната аеробна активност, правели 2 базови силови тренировки в седмицата, имали с 25% по-нисък инсулин след прием на бързи въглехидрати в сравнение с тези, които практикували само аеробни дейности.

6. Ускорява метаболизма

В рамките на час след тренировката приетите калории отиват за възстановяване на запасите от енергия в мускулите. Ако трябва да бъдем по-точни в този период 73% от калориите отиват за нещо полезно, а в седалищните части. Само 2 тренировки седмично и за 18 седмици ще се избавите от 11 килограма мастна тъкан.

Мария
Написана от Мария август 27, 2015 22:51
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи