6 типа затлъстяване и как да се справите с всеки от тях

Мария
Написана от Мария октомври 28, 2015 00:12

6 типа затлъстяване и как да се справите с всеки от тях

Акценти:

  • Мазнини - натрупване
  • Преяждане - вечер
  • Напълняване - бездействие

Свързани:

loading...

Къде се натрупват при вас мазнините?

Някога замисляли ли сте защо не успявате да отслабнете дори тогава, когато сте на строга диета и правите физически упражнения?

Възможно е при вас да не се получава, защото не полагате усилията, които са необходими.

Или пък проблемът да е от съвсем различно естество, като например типа на затлъстяването, с което се опитвате да се справите. От това къде именно по вашето тяло се натрупват мазнини, зависи и изборът на ефективна стратегия за отслабване.

Кои са 6-те типа затлъстяване и какви са начините за справяне с тях?

1. Затлъстяване от преяждане

Преяждането е основната причина за проблема с наднормено тегло по целия свят, включително и у нас.

Ако мастната тъкан се отлага равномерно по горните части на тялото, то това означава, че вие ядете твърде много сладки храни и изобщо преяждате.

Но на пръв поглед може да ви изглежда, че причината не е в това – колеги и членовете на семейството ви ядат повече, но пък не трупат килограми.

Какво е мнението на учените по този въпрос? Най-вероятно подценявате количеството храна, което изяждате в рамките на деня или съответно надценявате количеството, което изяждат другите.

Ако имате такъв проблем, то ще ви помогнат 3 прости правила. На първо място, изпивайте 500 мл чиста вода, най-добре обикновена чешмяна, половин час преди хранене.

Това ще спомогне да се заситите по-бързо на обед или съответно на вечеря.

На второ място – започнете да пиете чай и кафе без захар, скоро ще свикнете и дори ще започне да ви харесва, а от захарните изделия ще ви се наложи се откажете напълно.

2. Нервен стомах

Ако мазнините при вас се натрупват изключително в областта на корема, това означава, че причината за затлъстяването при вас е или депресията, или в стреса, или в постоянното усещане за тревога, с което ви се налага да живеете.

3. Глутеново затлъстяване

Хората, при които излишните килограми се натрупват в областта на бедрата, има проблем с хормонален дисбаланс или менопауза.

За борба с такъв род затлъстяване е необходимо да избягвате тютюнопушенето и алкохола, да се застоявате по-малко и да се движите повече.

4. Атерогенен метаболитен дисбаланс

Хората с този тип затлъстяване обикновено натрупват мазнини в коремната област и поради това имат проблеми с дишането.
Първото, което трябва да направите, е да прекратите употребата на алкохол.

И след това – всяка сутрин физзарядка, фитнес – 1-2 пъти седмично, и нова диета, която предполага повече растителна храна и по-малко месо.

5. Затлъстяване на венозните канали

Смята се, че този тип затлъстяване ние унаследяваме генетично. Мазнините, когато са концентрирани по краката, не са резултат от неправилен начин на живот, а по-лошо, през цялото време се борят с подути крайници, като особено силно проблемът се обостря по време на бременност.

6. Напълняване на бездействието

Характерно е за хората, които преди са били физически активни, например занимавали са се спорт или тежък физически труд. А сега са неактивни, стоят в офиса или се придвижват само с автомобил, и поради това коремът им става много голям.

За справяне с този проблем е необходимо да се избягват продължителни периоди на глад. Трябва да ядете по-често от веднъж или 2 пъти дневно и така ще се справите от непреодолимото желание за преяждане вечер.

Мария
Написана от Мария октомври 28, 2015 00:12
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи