7 грешки, които допускате по време на сън

Мария
Написана от Мария май 1, 2015 09:14

7 грешки, които допускате по време на сън

Дори ако ядете зеле, вместо захарни изделия, ефектът едва ли ще бъде забележим, ако не успявате да се наспивате. Вашето тяло и разум отчаяно се нуждаят от почивка, за да сте в състояние да работите по дължимия начин.

Но със съня всичко е по-сложно. Не е достатъчно просто да затворите очи за 8 часа в денонощието. По-долу са изброени грешките, които повечето хора допускат и в резултат на това не могат да се наспят достатъчно добре.

1. Използвате възглавница само за главата

Ако спите по гръб, е необходимо да сложите възглавница и под коленете. Това ще позволи да намалите излишното натоварване върху долната част на гръбнака. Ако спите настрани, сложете една възглавница от горната страна на подмишницата и още една – притиснете между краката си. По този начин вашият гръбнак ще бъде по-равен.

2. Спите по корем

Навикът да се спи по корем може да се определи като много лош – вие дишате недостатъчно ефективно по време на сън. Освен това спането по корем се смята за рисков фактор, обуславящ развитието на гръбначни нарушения – вие спите с неестествено обърната настрани глава.

Всичко това почти задължително води до болки в гърба и до усещане за постоянна умора, казва Айлин Розен, доктор на медицинските науки и доцент на Университета Пенсилвания.

За да коригирате положението на гръбнака в такава поза, сгънете лакътя и коляното от тази страна, където обикновено обръщате главата си по време сън. Сложете възглавницата така, че тя да заема и част и корема, разтоварвайки по този начин гръбначния стълб.

3. Пиете алкохол преди лягане

Днес много хора си позволяват да употребяват спиртни напитки преди лягане. Но в резултат на това повечето от тях се събуждат посред нощ, а това, както е известно, е много вредно.

Ако не сте в състояние да се откажете от приема на алкохол, започнете да пиете по-рано – например, веднага след работа. И преустановете употребата на спиртни напитки 2 часа преди хранене.

4. Не си лягате на време

Например, гледате сериали и филми до 4 часа сутринта. От къде в такъв случай организмът ви ще знае кога да се приготви за сън? Колкото по-последователен е вашият график на сън и бодърстване, толкова по-добре ще се наспивате.

5. Спите дълго през почивните дни

Не трябва да си доспивате през почивните дни, затова че не сте се наспали в работните. Американски учени вече доказаха, че това не е ефективен начин за справяне с последствията от недоспиването.

Дори най-новите изследвания показват, че хроничното недоспиване в рамките на работната седмица физически разрушава мозъка. Това поставя под заплаха вашето умение да се концентрирате. Последствията почти винаги са необратими.

6. Лягате да спите с пълен стомах

Всеки път, когато вечеряте по-малко от 3 часа преди сън, то вие се излагате на риск от поява на киселини и несмилане на храната в стомаха. Изследване, публикувано American Journal of Gastroenterology, показва , че този навик възпрепятства заспиването и човек не може да се наспи добре.

7. Спите в ембрионална поза

Тази поза ограничава дишането ви и поставя под заплаха качеството на съня ви. Пробвайте да се отпуснете и да легнете настрани. Отпуснете крайниците и разтегнете гръбнака и така ще можете да спите нормално и да подобрите качеството на съня си, без е необходимо да полагате никакви усилия.

Мария
Написана от Мария май 1, 2015 09:14
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи