7 начина, по които можете да си навредите, когато се ядосвате

Калина
Написана от Калина август 6, 2015 18:11

7 начина, по които можете да си навредите, когато се ядосвате

Акценти:

  • Защо гневът е толкова вредна емоция?
  • Как да се справим с гневът?
  • Да потискаме или да освобождаваме гнева е по-здравословно?

Свързани:

loading...

Известно е, че за да сте здрави, трябва да изразявате емоциите, не да ги потискате. А гневът определено е емоция, която трябва да бъде изразявана, при все че това трябва да се случва по начин, който не е деструктивен за семейството и не наранява членовете му, приятелите ви и любимите ви хора.

Обаче, медицинските проучвания доказват, че гневът е крайност, независимо дали е изразен или потиснат, която може да доведе до значителни здравословни проблеми. Да се научите как да се справяте с него е жизнено важно за вашето психическо здраве и благоденствие. Ето и няколко начина, по които гневът може да навреди на здравето ви

Сърдечни болести – честите и експлозивни гневни изблици предизвикват появата на огромни количества кортизол и адреналин в тялото, които предизвикват нездравословно усилие и стрес за сърцето и кръвоносната система. Гневът също така води и високо кръвно налягане, което на свой ред уврежда артериалните стени.

Гастроентерологични проблеми – не е случайно, че хората с проблеми с овладяването на гнева често страдат от стомашни разстройства. Моментите на силен гняв могат да доведат до спиране в отделянето на химикалите, нужни за здравословното храносмилане и така да попречат на тялото да не напълнява. Интензивният и продължителен гняв също така освобождава стомашни киселини, които могат да раздразнят вече съществуващи язви, както и да причинят диария и вътрешни спазми.

Стегнати и болезнени мускули – когато се ядосате, мускулите ви се свиват и понякога се схващат до такава степен, че изпитвате физическа болка. Поемете дълбоко дъх от диафрагмата тогава, когато усетите чувство на гняв и това ще ви помогне да си набавите така нужния кислород и по този начин да предотвратите възпалението и спазмите. Масажът и акупунктурата са други два метода, които не включват лекарства, да за можете да се отпуснете и да се почувствате по-добре.

Главоболие – в зависимост от индивидуалността, гневът може да предизвика редица психологически реакции, които на свой ред да доведат до промяна във физическото състояние като главоболия и мигрена. Потиснатият гняв ще накара мозъкът ви да се чувства като тенджера под налягане и ще сигнализира, най-често под формата на главоболие, сърцебиене, изтръпване на ръцете и краката, че отчаяно се нуждае от емоционална проява.

Напълняване – гневът ви кара да напълнявате? Вярвате или не, това е факт. Кортизолът, който се отделя в тялото при силен гняв, причинява задържане на мазнини в абдоминалната област. Има доказана връзка между хранителните проблеми и гнева, особено при тийнейджърите.

Сърдечен удар – може ли терапията на гнева да спомогне за намаляване на риска от сърдечен удар? Знае се, че гневът освобождава адреналин, който на свой ред влияе на това как се съсирва кръвта. Това може да се окаже полезно, ако се окажете в битка с мечка гризли, но не е така, ако сте с високо кръвно или имате наднормено тегло. Ако се научите да контролирате гнева и така и нивото на отделяния адреналин, можете да намалите вероятността от сърдечен удар.

Проблеми във връзката – мислите си, че проблемът е само във вас? Когато загубите контрол над гнева си, замислете се за въздействието, което това оказва върху околните, включително колеги, членове на семейството и любими хора. Вземете мерки за овладяване на гнева си, така че хората, за които ви е грижа, да не страдат от него.

Калина
Написана от Калина август 6, 2015 18:11
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи