7 признака, че диетата ви не е балансирана

Калина
Написана от Калина юни 18, 2015 21:08

7 признака, че диетата ви не е балансирана

Акценти:

  • Кои са признаците на небалансирана диета?
  • Кога една диета е небалансирана?
  • От какво се нуждае една диета, за да бъде балансирана?

Свързани:

loading...

Недохранването често се свързва с липса на храна, но е също толкова вероятно причината да е отсъствието на необходимите за организма хранителни вещества. Хората, чиято диета е небалансирана могат да страдат от недохранване, поради липса на необходимите витамини и минерали.

Ако балансирате добре диетата си, ще дадете здравословен тласък на тялото, въпреки че с времето качеството на хранителните вещества се е променило.

Слабост

Продължителната слабост е симптом на много и различни хранителни дефицити. Липсата на желязо или признаците за анемия отслабват защитните функции на организма. Други недостатъци, на които може да сте изложени са мускулна и обща умора, поради липса на В 12 и калий. Ако имате подобен проблем прекъснете незабавно диетата си и се консултирайте с лекар, за да подобрите здравето си. Консултирайте се с диетолог преди започнете нов диетичен план.

Депресия

Депресията е вид психично разстроиство и има много неща, които могат да отключат подобно заболяване. Проучванията показват, че хранителната недостатъчност може да се свърже с появата на психични проблеми. Причината за това състояние е липсата на омега-3 мастни киселини, някои аминокиселини, витамини и минерали.

Косопад

В повече от случаите причината за косопад се дължи на липсата на витамин В6. Ако косата ви е променила състоянието си и е станала суха и чуплива, причината за това може да бъде недостиг на витамин А. В повечето случаи косопадът е нормално явление, но ако не получавате достатъчно хранителни вещества, това може да е причината за увреденото и състояние.

Лош дъх

Халитозата може да бъде резултат от поява на кариеси или възпаление на синусите. Лошият дъх може да може да бъде индикатор, за ниски нива на цинк, витамин B6 или магнезий. За да увеличите приема на цинк, може да консумирате банани или постно пиле или тиквени семки. Освен, че ще снабдите организма си с витамин B6 и ще добавете зеленчуци, боб и ядки в ежедневната си диета, ще си набавите нужното за организма количество магнезий.

Акне

Акнето проблем, който засяга тийнейджърите, но може да засегне и хора от всички възрасти. Появата му е свързана с липса на някои хранителни вещества като ниацин, цинк и есенциални мастни киселини. Храната, която консумирате оказва влияние и върху кожата. Транс мазнините са най-вероятните причинители на акне. Въпреки че е трудно да се определи, дали диетата ви е основната причина за поява на кожни недостатъци, ако имате подобни съмнения се консултирате с дерматолог.

Синини

Ако сте склонни да наранявате лесно, може да страдате от липса на калций и витамин C. Липсата на фолиева киселина, витамин К и витамин В12 може да предразполага кожата към наранявания. Дори леки натъртвания или докосвания могат да образуват тъмните петна по тялото. Синините се появяват по-често при хора със светла кожа.

Лицеви тикове

Лицевите тикове могат да бъдат изключително дразнещи, но причина за неволните движения на мускулите може да бъде липсата на магнезий или калий. Ако увеличите приема на липсващите хранителни вещества тези неволни движения напълно ще изчезнат. Най-добрите източници на калий са сьомга, пилешко, цитрусови плодове и авокадо. Важно е да поддържате тялото си хидратирано през целия ден.

Калина
Написана от Калина юни 18, 2015 21:08
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи