7 супер комбинации от храни, които ви правят по-здрави

Калина
Написана от Калина април 7, 2015 07:21

7 супер комбинации от храни, които ви правят по-здрави

Акценти:

  • Защо комбинацията на храни е по-полезна?
  • Как се отразява на здравето комбинацията от супер храни?
  • Защо определени храни трябва да се комбинират с други?

Свързани:

loading...

Всеки човек се стреми да поддържа добро здравословно състояние. Знаете ли, че има много лесен начин да си набавите полезни за тялото вещества и то в двойни дози?

Така нареченият метод „Синергия“ представлява комбинация от полезни хранителни вещества, които си взаимодействат за по-добри резултати. Ето, няколко полезни комбинации, чиито впечатляващи ефекти са тествани с продължителни изследвания.

Черен боб и червена чушка

Черният боб е добър източник на желязо. Желязото от растителните продукти не може да се абсорбира толкова лесно, колкото желязото в месото.

По думите на Синтия Сас, редактор и автор на „Slim Down Now: Shed Pounds and Inches with Real Food, Real Fast“, от 2% до 20% от желязото в растителните храни си проправя път от храносмилателния тракт в кръвта.

Храните с високо съдържание на витамин С като червена чушка, могат да помогнат за увеличаване на усвояването на желязото шест пъти.

Пълнозърнести храни в комбинация с лук или чесън

Пълнозърнестите храни имат ниска бионаличност, което означава, че се преработват и усвояват много бързо от тялото. „Пълнозърнестите храни съдържат естествени вещества, които могат да се свързват с минерали, които ги правят по-малко резорбируеми,“ казва Синтия Сас.

Проучване, публикувано през 2010 г. в „Journal of Agricultural and Food Chemistry“, установява, че добавянето на чесън или лук във варени или сурови зърнени храни повишава достъпността на желязо и цинк.

Домати и зехтин

Известни са полезните свойства на зехтина върху сърцето. Той помага, да се стимулира „добрият“ холестерол и да се понижи „лошият“, който може да запуши артериите.

Сьомга и зеле

За да си набавите необходимия прием на калций, количеството на витамин D е от ключово значение. „Витамин D помага за абсорбцията на калций от стомашно-чревния тракт в кръвта“, казва Сас.

Националните институти по здравеопазване препоръчват възрастните жени да получават 600 IU витамин D дневно. Кожата, изложена на слънчева светлина, предизвиква производството на витамин D в тялото, но може да се получи и от консумиране на определени храни, включително сьомга.

Броколи и домати

В изследване за рак през 2007 г. повече от пет месеца плъхове са хранени с броколи и домати. Резултатите показват, че комбинацията води до забавяне на растежа на тумора.

Според учените, храните, съдържащи 10% домати и 10% броколи, водят до понижаване с 52% на туморните тела. При консумация само на домати рискът намалява с 34%, а при диетата от броколи с 42%.

Зелен чай и черен пипер

Забравете за подслаждане на зеления чай с мед. Изследванията показват, че е по-добре да поръсите чая си с малко червен пипер.

В зеленият чай има специален антиоксидант – EGCG, който повишава метаболизма и защитата срещу рак. Червеният пипер, съдържащ пиперин, може да направи ефекта на антиоксиданта още по-силен.

Черен шоколад и ябълки

„Тъмният шоколад и ябълките имат потенциала да подобрят здравето на сърдечно-съдовата система“, казва Рифкин. В корите на ябълките се съдържа флавоноида кверцетин, който действа като противовъзпалително.

„От друга страна, какаото в черния шоколад е богато на катехин – антиоксидант, който помага за предотвратяване на втвърдяване на артериите“, казва Рифкин. Според него, тази комбинация е доказала, че може да помогне да се разбият дори кръвни съсиреци.

Калина
Написана от Калина април 7, 2015 07:21
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи