8 начина да поддържаме отлично здраве след 40-годишна възраст

Мария
Написана от Мария ноември 23, 2014 11:59

8 начина да поддържаме отлично здраве след 40-годишна възраст

Акценти:

  • Време за равносметка ли е 40-тият рожден ден?
  • Защо е препоръчително след тази възраст да се носят очила?
  • Към какъв хранителен режим трябва да преминем след 40?
  • Изменя ли се функцията на щитовидната жлеза след тази възраст?

Свързани:

loading...

Навършването на 40 години е крайпътен камък, който увеличава вероятността за възникването на много здравословни проблеми. Това прави четиридесетият рожден ден може би един от най-подходящите моменти в живота да преминете към здравословен начин на живот.

Независимо дали имате важна и отговорна работа, възрастни и нуждаещи се от грижи родители или пък растящи деца у дома (а много вероятно да имате всичко това на куп), това е възрастта, в която е най-вероятно да забравите за себе си докато решавате други проблеми и да занемарите здравето си.

По ирония на съдбата точно на тази възраст трябва да се погрижите много добре за здравето си и да сте готови за дългия път, който ви предстои след това.

“40 е една много подходяща възраст, на която да си кажете, добре, от днес започвам да водя по-здравословен начин на живот и ще се погрижа много добре за здравето си.” – казва доктор Сандра Фрайхофър, интернист в болница Пиемонт в Атланта, САЩ.

“Но ако все още нямате 40, това не означава, че трябва да чакате” – казва доктор Уилям Зогхиби, професор по медицина от центъра по сърдечно съдово здраве в Хюстън и президент на Американския колеж по кардиология.

“Това не е като да се събудиш една сутрин и да си кажеш, хей, аз съм на 40 и от днес трябва да живея здравословно. Всъщност колкото по-рано започнете, толкова по-добре за вас!” – казва д-р Зогхиби.

Ето 7 правила, които ще ви помогнат да останете в добро здраве след навършване на 40 години:

1. Следете за появата на проблеми с очите

След 40 годишна възраст зрението ви може да се влоши, така че бъдете бдителни и проверявайте очите си редовно. Д- р Фрайхофър казва – “Трябва да сте в състояние да четете ситния шрифт на медикаментите и на хранителните продукти, защото в противен случай може да пропуснете нещо важно.

Много е важно да носите слънчеви очила за да избегнете по-нататъшно увреждане на очите и поява на катаракта. Избирайте модели с UV-A и UV-B защита.”

“Важно е диетата ви да е богата на плодове и зеленчуци, които съдържат много антиоксиданти. Това ще отложи появата на зрителни проблеми” – добавя Хедър Мангиери, говорител на Академията по здравословно хранене и диети.

Основната причина за проблеми със зрението при по-възрастните хора е така наречената дегенерация на макулата. “Това заболяване засяга на 9 милиона американци на възраст над 40 години. По принцип дегенерацията на макулата е генетично заболяване, но се повлиява добре при прилагане на диета богата на ликопен (среща се в червените плодове и зеленчуци) и антиоксиданти” – заявява Мангиери.

2. Следете цифрите

Под цифри имаме предвид кръвно налягане, холестерол, кръвна захар, обиколка на талията и килограмите – всичко, което се измерва с цифри. Д-р Зогхиби казва: “Редно е и е важно да знаете какво е нивото на холестерола ви, особено ако не сте го проверявали до сега”.

Отделете време за проверка на кръвното налягане и нивото на кръвната захар. Така ще избегнете възникването на опасни за вашето здраве състояния. Например хората с високо кръвно налягане и висока кръвна захар са изложени на по-висок риск от инфаркт и проблеми с бъбреците.

3. Разучете семейната история

След като вече сте прекрачили прага на петото десетилетие е добре да разучите семейното си родословно дърво и да видите дали няма случаи на сърдечни или ракови заболявания.

Веднъж прекрачили 40, трябва да помислите за превенция срещу ракови заболявания, защото, както знаете, вие вече не сте дете и рисковете от проблеми са по-високи. Опознаването на семейната история е добро начало за вас.

Например, традиционно колоноскопия (изследване за рак на дебелото черво) се препоръчва след 50 годишна възраст, но ако в семейството ви има някой, който е боледувал от рак на дебелото черво, е добре да започнете да се изследвате с десетина години по-рано.

Същото се отнася и за сърдечно съдовите заболявания. Тестове могат да покажат дали имате втвърдяване на кръвоносните съдове и дали е нужно да направите по-радикална промяна в начина на живот или да приемате някакви медикаменти. И ако преди 40 сте се грижили за хората около вас, точно сега е най-добрият момент да направите и нещо за себе си.

4. Стегнете мускулите

След навършване на 40 годишна възраст тялото започва да губи около 1% мускулна маса на година. По тази причина е повече от препоръчително да включите упражнения с тежести и кардио тренировки в своя седмичен тренировъчен план.

Мангиери казва: “Не е нужно да ходите до фитнеса, можете да тренирате и у дома, та ако щете дори и да вдигате тежката тенджера със супа – нека просто има физическо натоварване!”

Докато стареем, ние ставаме по-малко гъвкави и пластични. Мангиери препоръчва да включите в седмичния тренировъчен план йога или пилатес.

Това ще ви помогне да поддържате мускулатурата, силата, баланса, гъвкавостта и плавността на движенията. “Ако успеете да запазите силата и мускулната си маса в годините, вие ще бъдете в състояние да правите същите неща, както и по-рано” – казва Мангиери.

5. Фибрите са ваш приятел

Дните в които можете да ядете в изобилие без да пълнеете са вече минало. Тъй като след 40 вашият метаболизъм се забавя, консумацията на по-малко калории ще ви помогне да запазите добра форма и здраве. Също така е много важно да сте сигурни, че поемате добро количество фибри и течности, казва Мангиери.

“Важно е да намалим калориите, които идват от сладки и други вредни храни, а не тези идващи от плодове, зеленчуци и други полезни продукти.

Важно е да поддържате добро ниво на хидратация и да внимавате да не се обезводнявате” – добавя Мангиери. Тя добавя още: “Уверете се, че менюто ви се състои от високо хранителни продукти, включително чист протеин, плодове и зеленчуци, нискомаслени млечни продукти, както и пълнозърнести храни.

Тези храни са много важни за нас и трябва да се стараем да си ги набавяме през всеки етап от живота, но значението им става още по-голямо с напредване на възрастта, особено на фона на намаляващото количество консумирани калории.”

6. Разгледайте цялостния си лайфстайл

Д-р Елизабет Джаксън, асистент професор от Университета в Мичигън, подчертава, че цялостното водене на здравословен начин на живот има решаващо значение при предотвратяването на инфаркти и инсулти.

“За сърдечно-съдовите инциденти знаем, че рискът се увеличава с възрастта, а ние на практика не можем да станем по-млади. Срещу остаряването няма лек.” – казва д-р Джаксън.

Въпреки това, ние сами знаем, че не всеки изглежда на толкова години, на колкото е в действителност. Загубата на мазнини около талията не само ще ви направи по-млади и по-привлекателни, но също ще намали риска от сърдечно съдови заболявания, диабет и други. А когато става въпрос за лайфстайл, винаги има какво още да се направи и да се подобри.

Редовното правене на упражнения, намаляването на стреса, поддържането на здравословно тегло и диетата богата на плодове, зеленчуци и полиненаситени мастни киселини ще помогнат да запазим кръвоносните съдове здрави” – казва Джаксън.

Всичко това ще ни помогне да запазим нашите сърце и мозък в добро здраве и да забавим стареенето. Воденето на здравословен стил на живот ще ни се отрази отлично, без значение от възрастта, на която сме.

7. Цигарите в коша

Ако сте пушач и сте на възраст 40 години, значи в живота ви е дошъл момент за равносметка. “Това е момент в живота, в който трябва да претеглите плюсовете и минусите и да приемете спирането на цигарите на сериозно” – казва д-р Зогхби.

Той добавя: “Спирането не е толкова лесно, но повярвайте ми, ще намали риска от всичко лошо, за което можете да се сетите – сърдечно съдови заболявания, инфаркт, бъбречна недостатъчност, както и различни белодробни заболявания, включително рак”.

8. Проверете щитовидната жлеза

Хората, които се чувстват изморени, забелязват странно увеличаване на теглото и чиято коса и кожа са загубили блясъка си, може да помислят за изследване на щитовидната жлеза.

Тази жлеза помага за контролиране нивата на енергия и регулира хормоните, а 40 е една добра възраст за изследване, каза Фрайхофър. Тестът може да определи дали вашата щитовидна жлеза функционира както трябва, каза тя.

Хипофункцията на щитовидната жлеза е най-вече резултат от генетично заболяване, но можете да се справите с неговите усложнения с помощта на някои лекарства, казва още Фрайхофър.

Мария
Написана от Мария ноември 23, 2014 11:59
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи