8 правила на здравословния начин на живот, които трябва да игнорирате

Мария
Написана от Мария декември 24, 2015 11:36

8 правила на здравословния начин на живот, които трябва да игнорирате

Акценти:

  • Пране - минимална температура
  • Статично разтягане - ненужно
  • Джогинг - сутрин

Свързани:

loading...

От всички страни ние слушаме съвети как е най-правилно да живеем . Но се оказва, че следването им понякога е опасно.

1. Сън по 8 часа

Твърдението, че за здраве и за бодрост е необходимо да спим по 8 часа, е отдавна вече остаряло. Според американски учени пребиваването в обятията на Морфей не трябва да продължава повече от 7 часа. Но каквото и да говорят учените, продължителността на съня е нещо строго индивидуално и зависи от множество фактори.

2. Зърнена закуска

Макар и рекламите да ни убеждават за високата хранителна стойност на корнфлейкса, учените доказват обратното. Според изследователите, количеството захар, сол и консерванти в сухите закуски превишават допустимите предели. За щастие, западната култура на хранене отстъпва пред радващите се на популярност у нас овесени ядки.

3. Миене на зъбите след хранене

Учените съветват тези, които мият зъбите си не само сутрин и вечер, да не се престарават. Според данни от клиниките Майо, миенето на зъбите е вредно за емайла, особено ако преди това сте яли портокали, лимони и други кисели храни.

Това се дължи на факта, че лимонената киселина води до отслабване на зъбния емайл, и с четката лесно може да се увреди защитната обвивка. Поради тази причина е препоръчително миенето на зъбите да се извършва не по-малко от 30 минути след яденето на кисела храна.

4. Джогинг сутрин

Бягането е полезно по всяко време – не само при изгрев слънце. Поради тази причина няма смисъл да зацикляме върху сутрешния джогинг. В някои случаи този навик може да се отрази неблагоприятно на здравето, особено на хора с нестабилен сърдечен ритъм.

Но дори и здрав човек няма смисъл със ставането от леглото да си слага маратонките и да тръгва да бяга. На тялото му е нужно време да се събуди. На рязкото ставане тялото може да реагира по най-непредсказуемият начин, минимум със световъртеж и ускорен сърдечен ритъм.

5. Ядене на риба веднъж в седмицата

Учени от Харвардския университет пресметнали потенциалната вреда от изкуствено отгледаната риба. Ако в продължение на 70 години 100 хиляди души ядат по 2 пъти седмично филе от сьомга, то 24 души ще умрат от рак.

Рибата, която се отглежда изкуствено – в рибарници, се движи малко. Храни се също така изкуствено, най-често с животинска храна, поради тази причина се появяват така наречените бройлери. Рибата без движение започва да боледува и затова ѝ се дават антибиотици. Правилният избор е риба, отраснала на свобода.

6. Пране на минимална температура

Ако вярваме на еколозите, режимът „ежедневно пране“ – при 30 градуса, спестява вода и пари за електроенергия. Но микробиолозите препоръчват мръсното бельо да се пере на максимално висока температура. За някои микроорганизми 30 градуса не е нито горещо, нито студено.

7. Пиене на 2 литра течности на ден

Прословутите 8 чаши отдавна се препоръчват до втръсване на читатели на списания и зрителите на здравните предавания. Попълването на водните запаси на организма безусловно е полезно. Но нищо страшно няма да се случи, ако игнорирате основният съвет на диетолозите.

8. Статично разтягане

Загрявката, на която са ни учили в часовете по физкултура, не предотвратява травми и разтягания. Поради тази причина от наклоните наляво и надясно можете да се откажете спокойно. И в тази връзка изпълнението на йога асани без опитен учител не е препоръчително, поради огромния риск от травми.

Мария
Написана от Мария декември 24, 2015 11:36
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи