8 разпространени мита свързани с отслабването

Калина
Написана от Калина юни 18, 2015 21:14

8 разпространени мита свързани с отслабването

Акценти:

  • Кои са митовете при отслабване?
  • Можем ли да отслабнем с мляко и кафе?
  • Напълняваме ли от среднощното ядене?

Свързани:

loading...

За да разпознаете фалшивите митове, които се приписват като задължителни към здравословното хранене, трябва да прочетете голямо количество информация. Проблемът е, че често се разпространяват съвети, основани на слухове или личен опит, които ще ви затруднят да отслабнете и може да доведат до влошаване на здравословното състояние. Преди да започнете да спазвате подобни съвети, първо се убедете, че твърденията са научно обосновани и няма да навредят на организма ви.

MSG (мононатриев глутамат) вреди на здравето

Много хора не са запознати с MSG или мононатриевия глутамат. MSG се добавя като подобрител на вкуса и вреди само ако проявявате алергична реакция към него.

Високо-фруктозният царевичен сироп е по-вреден от бялата захар

Високо-фруктозният царевичен сироп, често се коментира в здравни статии. В повечето от тях, този подсладител е определян за толкова вреден за здравето, че бяла захар да изглежда полезна. В действителност, обаче, изследванията опровергават подобни твърдения и доказват, че захарта съдържа около 5% повече фруктоза. Въпреки това избягвайте означенията HFCS, понеже, често означава високо преработени храни, които са нездравословни и по други причини.

Термичната обработка, намалява хранителните вещества

Когато използвате микровълнова подлагате храната на преработка, при която голяма част от полезните хранителни вещества се унищожават. В действителност това се случва рядко. Броколите, например, съдържат хранително вещество, наречено сулфорафан, което се унищожава след микровълнова обработка, а е изключително полезно при борба с ракови болести. Ефектът не се наблюдава само при микровълновите печки, а при термична обработка при почти всеки вид готвене.

Изразходването на 3500 калории, се равнява на загуба на един килограм

Загубата на тегло е индивидуална при всеки човек. Проблемът е, че повечето хора се опитват да определят точен брой на калориите, които трябва да изгорят, за да загубят един килограм. В зависимост от организма, за да се изгубим 1 килограм, трябва да изгорим между 2000 и 5000 калории.

Когато отслабнем с един-два килограма не сме изгорили мазнините

Голяма част от хората се радват, когато забележат, че са се освободили от излишния един килограм, но е много малко вероятно да сте го загубили под формата на мазнини. Повечето хора всъщност губят течности. Трябва да се вземе предвид факта, че когато тренирате увеличавате мускулната маса и вместо да използвате кантара е по-добре да изчислите процента на мазнини в тялото.

Храненето късно вечер води до напълняване

Разпространено е твърдението, че ако вечеряте след 20:00 часа ще напълнеете, понеже храната няма достатъчно време да се преработи от организма. В интерес на истината, времето, в което се храните, не е фактор при напълняването.

Можете да отслабнете с кафе

Теорията за отслабване, чрез кафе се основава на идеята, че кофеинът има способността да потиска апетита и да стимулира метаболизма. Макар че тези твърдения са верни, те са силно преувеличени. В действителност няма как да отслабнете без физическа активност и умерено хранене.

Отслабване с мляко

Убеждението, че млякото може помага при загуба на килограми идва от изследвания, проведени преди 10 години, които са установили, че хората, които консумират млечни продукти имат по-малко проблеми с килограмите. Няма други проучвания, които да констатират подобни резултати.

 

Калина
Написана от Калина юни 18, 2015 21:14
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи