8 стъпки към емоционална устойчивост

Мария
Написана от Мария юни 7, 2016 23:56

8 стъпки към емоционална устойчивост

Акценти:

  • Ум - трениране
  • Форма - поддържане
  • Морален компас - настройване

Свързани:

loading...

Американските психиатри Стивън Саутвик и Денис Чарни открили няколко качества, общи при всички емоционално устойчиви хора, преживели тежки житейски състояния.

Резултатите от техните изследвания ще ви помогнат да се научите да се справяте и с най-страшните сътресения.

Как хората успяват да преживеят психологическите травми? По какъв начин в ситуациите, когато на едни им се иска да легнат и да умрат, други демонстрират поразителна житейска устойчивост?

Двамата психолози в продължение на 20 години изучавали хора, чиито характер сякаш изобщо не е възможно да бъде пречупен.

Те беседвали с виетнамски военнопленници, инструктори от специалните части и с хора, които са се сблъсквали със сериозни здравословни проблеми, насилие и травми.

1. Бъдете оптимистични

Да, умението да виждаш и положителните страни ни поддържа.

И по-интересното е, че тук не става дума за розови очила. Устойчивите хора, на които им се налага да преживяват най-тежките ситуации и все така да вървят към целта – военнопленници, войници от специалните части, умеят да съблюдават баланс между позитивната прогноза и реалистичният поглед върху нещата.

Реалистичните оптимисти обръщат внимание на отрицателната информация, която се отнася към текущия проблем. Но, за разлика от песимистите, те бързо се абстрахират от неразрешимите към този момент проблем и концентрират цялото си внимание върху тези, които могат да решат.

И не само Саутвик и Чарни са открили тази особеност.

Когато американският журналист и писател Лоуренс Гонзалес изучавал психологията на хората, оцеляващи в екстремни ситуации, той установил същото – те балансират между позитивното отношение към ситуацията и реализма.

2. Погледнете страха в очите

Неврологията твърди – единственият реален способ за справяне със страха е да се погледне в очите. Именно така и правят емоционално устойчивите хора.

Когато избягваме нещата, които ни плашат, ни става още по-страшно. Но когато се сблъскаме със страха лице в лице – преставаме да се боим.

3. Настройте моралния компас

Саутвик и Чарни установили, че при емоционално устойчивите хора е много силно развито чувството за правилното и неправилното. Дори когато се намират в ситуации, заплашващи живота, те винаги са мислели за другите, а не само за себе си.

4. Обърнете се към духовните практики

Главната особеност, обединяваща хората, които могли да преживеят трагедията. Религиозната вяра е най-мощната сила, с действието на която оцеляващите обясняват самата трагедия, и своето оцеляване.

5. Умейте да отказвате и да приемате социална подкрепа

Дори и да не сте част от религиозна или друга общност, могат да ви подкрепят приятели и близки.
Нашият мозък се нуждае от социална подкрепа, за да работи в оптимален режим.

По време на общуването с околните се освобождава окситоцин, който успокоява ума и понижава нивото на стреса. И е необходимо не само да получаваме помощ от другите, но и да я получаваме.

6. Подражавайте на силни личности

Какво поддържа децата, които растат в мизерни условия, но те продължават да живеят нормален, пълноценен живот? Имат модели на подражание, които демонстрират положителният пример и ги подкрепят.

7. Поддържайте добра физическа форма

Най-емоционално устойчивите хора имали навика да поддържат в добра форма тялото и разума си.

8. Тренирайте ума

И не ви призоваваме да изиграете няколко логически игри на телефона. Непречупваемите характери се стремят да се адаптират към новата информация за заобикалящия ни свят.

Мария
Написана от Мария юни 7, 2016 23:56
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи