9 трика за по-качествен сън

Калина
Написана от Калина декември 8, 2014 17:56

9 трика за по-качествен сън

Качеството на съня е сред най-важните неща, що се отнася до подобряването на мозъчната функция и дълголетието.

Всички знаем това, но много хора имат проблеми със заспиването. Има 9 начина за по-добър и качествен сън.

1) Проследете качеството на вашия сън

Често, когато хората имат проблеми със съня, те не знаят какво точно се случва и какъв е проблемът. Има мобилно приложение на iPhone, което може да помогне.

Нарича се SleepCycle. Необходимо е да поставите телефона си под чаршафа на матрака и да настроите алармата. Чрез приложението ще се проследят моделите на вашия сън.

Добре е да правите това поне седмица. След като сте проследили съня си, ще имате всички данни, чрез които можете да го подобрите.

2) Събудете се в определен момент от цикъла на съня

Когато спим, ние преминаваме през различни цикли. Когато се събудите в горната фаза на сънния цикъл, вие ще се чувствате чудесно, докато ако се събудите по средата на дълбок сън, вие ще се чувствате замаян с часове.

За целта използвайте аларма или будилник. Този трик ще ви помогне да се почувствате по-свежи и будни през целия ден.

3) хапнете нещо мазно по време на вечеря

Мазнините са гориво, което при продължително изгаряне подхранва вашия ум и тяло. Краве масло, животински мазнини и кокосовото масло са най-добрите възможности за избор.

Мазнините бързо се превръщат в кетони, които служат като гориво за мозъка. Освен това те се изгарят лесно по време на сън. Някои специалисти казват, че след 1-2 супени лъжици масло с вечерята, на другия ден ще мислите по-бързо и по-ясно.

4) Не забравяйте протеина

Нашето тяло използва протеина за мускулно възстановяване и за имунната функция. Възстановяването на мускулите става през нощта по време на дълбокия сън, така че тялото ви нощем трябва да разполага с всички необходими суровини, за да се възстановява и да обновява тъканите.

Проблемът е, че повечето форми на протеин не е добре да се взимат преди лягане, защото са трудно смилаеми и ще ви тежи на стомаха.

Това се отнася не само до месото, но и до протеина на прах. Може да се вземат 1-2 супени лъжици от хидролизиран колаген пептид преди лягане.

Хидролизата на протеините ги прави по-лесно смилаеми, така че те не причиняват проблемите, изброени по-горе.

5) Намалете осветлението

Поне половин час преди лягане се опитайте да избягвате ярката светлина. Ако се налага да работите до късно в офиса, изгасете поне вредните флуоресцентни светлини.

Не стойте пред телевизор, не се взирайте във вашия iPhone или IPAD. Дори и нищожно количество светлина провокира тялото ви да произвежда мелатонин, с което се съсипва качеството на съня.

6) Избягвайте физическите упражнения преди лягане

Не бива да правите физически упражнения най-малко два часа преди лягане, освен ако не става дума за йога и дихателни упражнения. Тренировките са силно тонизиращи и увеличават нивата на кортизол, което пречи на съня.

7) Не пийте кафе следобед

Кафето освежава ума и ви кара да сте по-продуктивни. Въпреки това, трябва да осигурите на мозъка си почивка след като е работил здраво в сутрешните и предиобедните часове. Не пийте кафе след 14:00 или най-малко 8 часа преди лягане.

8) Лягайте си достатъчно рано

Има един прозорец между 22,45 и 23,00 часа, когато по естествен път вие се чувствате уморени. Часовете леко варират, в зависимост от сезона.

Ако не отидете да спите в този промеждутък от време и решите да останете буден, тялото ви ще произведе кортизол, което ще ви освежи и ще ви държи будни до 2 часа сутринта.

Най-добре е да си лягате преди 23,00 ч. и да се събудите отпочинали, което няма да стане, дори и да спите пак същия брой часове, но ако си легнете по-късно.

9) Намалете стреса

Може би най-честата причина хората да страдат от безсъние е, че те не знаят как да изчистят ума си и как да спрат да се тревожат. Дълбоките дихателни упражнения, йога и медитация може да направят чудеса и да помогнат на мозъка да отпочине.

Калина
Написана от Калина декември 8, 2014 17:56
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи