Безсъние

Калина
Написана от Калина юли 26, 2014 20:03

Безсъние

Акценти:

  • Какво представлява безсънието?
  • Болестно състояние ли е?
  • Лекува ли се?
  • Как да заспя по-лесно?

Свързани:

loading...

Какво представлява безсънието?

Безсънието представлява затруднено започване или поддържане на съня или е възможното да е комбинация от двете. Също така може да бъде и усещане за лошо качество на съня. Безсънието може да бъде в резултат на недостатъчно количество и недобро качество на съня. Безсънието не се определя от броя часове, които човек прекарва в сън, тъй като хората се различават значително по своите нужди от сън. Въпреки че повечето от нас знаят какво е безсъние и как се чувстват след една или повече безсънни нощи, малцина търсят лекарска помощ. Много хора остават незапознати с възможностите, които съществуват за лечение на безсъние.

Безсънието обикновено се класифицира въз основа на неговата продължителност. Няма единно определение за видовете безсъние, но като цяло те са:

  • Симптоми, задържащи се по-малко от една седмица, се определят като преходно безсъние;
  • Когато симптомите са с продължителност повече от една седмица, това се състояние се класифицира като краткосрочно безсъние;
  • Когато безсънието продължава повече от три седмици, тогава то се определя като хронично безсъние.

Симптоми на безсъние

Често симптомите при безсъние се преплитат с тези на други медицински и психически състояния. Проблемът може да се появи и от стреса, като източник на допълнителен стрес става и самата мисъл свързана с невъзможността на човек да заспи. Всеки път,когато човек си легне, той се стресира още повече и така това състояние може да се превърне в хронично.

Най-често симптомите на безсъние, които се появяват през деня, принуждават хората да потърсят лекарска помощ. Обикновено тези симптоми се изразяват в:

  • Затруднена възможност на човек да се концентрира;
  • Затруднения с паметта;
  • Нарушена координация на движенията;
  • Раздразнителност и затруднена комуникация с другите хора.

Хората могат да влошат състоянието си като се опитват да се справят със симптомите, защото алкохолът и антихистамини могат да утежнят проблемите със съня. Други се опитват да лекуват безсънието с прием на сънотворни, които се продават без рецепта.

Лечение на безсъние

В повечето случаи лечението на безсънието преминава без прием на медикаменти като се прилага поведенческа терапия, като един от нейните компоненти е хигиената на съня. Като могат да бъдат взети няколко най-обикновени мерки, за да се подобри качеството и да се увеличи количеството на съня. Тези мерки се състоят в:

  • Спете, колко е необходимо, за да се почувствате отпочинали. Не спете прекалено дълго;
  • Спортувайте най-малко 20 минути дневно, най-добре е 4-5 часа преди лягане;
  • Избягвайте да се принуждавате да спите;
  • Много е важно е да спазвате определен режим, като си лягате и ставате по едно и също време всеки ден;
  • Не пийте кофеинови напитки по-късно следобед, избягвайте да пиете алкохол през нощта;
  • Ако сте активен пушач се въздържайте да пушите през нощта и се опитайте да се откажете от цигарите;
  • Не си лягайте гладни;
  • Регулирайте температурата, светлината и шума в помещението, което спите;
  • Не си лягайте с вашите ежедневни проблеми, а се опитайте да ги разрешите преди лягане.

Друг компонент на поведенческата терапия за лечение на безсъние е релаксиращата терапия, която включва различни мерки като медитация и релаксация на мускулите или намаляване на осветлението и слушане на успокояваща музика.

Следващият компонент от лечебната терапия против безсъние се изразява в изграждането на няколко прости навика, които  са особено полезни за хората с хронично безсъние, те са:

  • Да си лягате, когато ви се спи;
  • Не гледайте телевизия, не четете, не се хранете и не се притеснявайте в леглото. Вашето легло трябва да се използва само за сън и за секс;
  • Ако не заспите 30 минути след лягане, станете и започнете отново с техниките за релаксация;
  • Настройте будилника си да ви събужда по едно също време всяка сутрин, дори и през почивните спи. Не се успивайте.

Избягвайте дългите дрямки през деня.

Калина
Написана от Калина юли 26, 2014 20:03
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи