Blended learning или защо традиционната образователна система вече не работи

Мария
Написана от Мария септември 17, 2016 08:09

Blended learning или защо традиционната образователна система вече не работи

Редовното обучение развива навици на общуване и социализира. Електронното – дисциплинира и ускорява процеса на получаване на знания.

Теоретиците и практиците на педагогическата наука смятат, че в бъдеще тези образователни модели ще се слеят в едно. Името на микса – blended learning.

Какво е това blended learning?

Терминът се заражда в корпоративната среда преди около 30 години.

Още през 80-те години компанията Боинг повишавала квалификацията на служителите си без откъсване от производството чрез слушане на компакт дискове и гледане на видео филми.

Идеята била развита от бизнес школи, чиито слушатели са заети хора и не могат да прекарват с часове да прекарват в клас.

Изглеждало, че технологиите ще задушат традиционния модел на обучение. Защо да губим време по пътя към училище, ако можем да чуем лекцията онлайн?

За какво да стоим в библиотеката, ако можем да намерим информацията с 2 клика в интернет? Защо да излизаме да говорим на семинара, след като можем да обсъдим информацията в чата.

Но това не се случило. Нито преподавателите, нито учениците са готови да се откажат от живото общуване.

Колкото и да е било удобно електронното обучение, то не дава това ниво на развитие на речевите и социокултурните навици, каквото дава образованието в редовна форма.

Именно затова и на Запад активно се развива, а у нас сега се заражда моделът на смесеното обучение.
Това е образователна концепция, комбинираща традиционното обучение с дистанционни и онлайн методи.

Ученикът получава знания както редовно, общувайки на живо с връстници и педагози, така и самостоятелно, използвайки съвременните информационни технологии.

Това не са обикновените занятия в клас – част от материала ученикът усвоява у дома с джаджи в ръце в удобно за себе си темпо.

Това не е дистанционно образование, където на практика ученикът или студентът на практика не получава помощ от педагога и се появява в училище или университета само за да държи изпити.

И това не е учене един на един с компютъра – необходимо е да бъдеш част от групата и да се развиваш заедно с нея.

Терминът започва активно да се използва след 2005-та година и същността е микс на традиционното и електронното образование, като взема най-доброто от двете форми.

Модели на смесено образование

Най-активно смесеното образование се развива в САЩ, като целта там е до 2019-та година 50% от училищните уроци да се преподават в смесен режим.

Открояват се няколко модела на интеграция на смесеното обучение

1. Материалът се предава от учителя на учениците в редовни часове в клас. Електронните ресурси се използват само за закрепване и задълбочаване на знанията.
2. При втория модел ученикът решава онлайн задачи, прави интернет тестове, тоест усвоява материала отдалечено. Но при необходимост може да се среща с преподавател и да се консултира по въпросите, с които среща затруднения.
3. При третия – основната част от програмата преподава онлайн. Педагогът влиза в ролята на кординатор, отделяйки сложните за разбиране теми, за да обсъдят на редовни занятия в група или индивидуално.
4. Редовното и онлайн обучението се редуват – първоначално учениците усвояват материала самостоятелно през интернет, след това заедно с преподавателя в клас, и обратно.
5. При 5-ти модел учените минават програмата както обикновено. Но ако определени предмети предизвикват повишен интерес могат да се проведат допълнителни онлайн занятия.

Мария
Написана от Мария септември 17, 2016 08:09
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи