Броколи – най-мощният противораков зеленчук

Мария
Написана от Мария ноември 1, 2014 12:17

Броколи – най-мощният противораков зеленчук

Акценти:

  • Броколи
  • Съществуват ли солидни научни доказателства, че броколите предпазват от рак?
  • Какво трябва да знаем при закупуването на зеленчука?
  • Защо не трябва да се прекаля с консумацията на броколи?

Свързани:

loading...

Броколи е най-полезният зеленчук, естетически привлекателен, има превъзходен вкус, може да се използва по безброй начини в кулинарията и е с много висока хранителна стойност.

Растението, чиято глава се използва като храна, също притежава противоракови свойства и идеален за избавяне от излишни килограми.

Броколите /Brassica oleracea var. italica/ принадлежат към семейство Кръстоцветни, което обхваща зеле, карфиол, алабаш, репички и хрян.

Растението е открито преди повече от 2000г. в Италия и е било сред любимите храни на римляните.

Тази негова популярност продължава да расте и днес, тъй като все повече с изключителните полезните за здравето му свойства.

Комбинацията от хранителни вещества, които броколите съдържат предпазва от рак.

През 1992г., изследователят от Университета „Джонс Хопкинс“ публикува откритието си, че съставките в зеленчука предотвратяват развитието на рак при 60% от наблюдаваните.

А също така намалява размера на вече развито злокачественото образувание при до 75% от хората. Днес броколите са един от най-продаваните зеленчуци в САЩ.

Съединения открити в растението са сред най-силните „оръжия“ в борбата срещу рака и способстват за поддържането на цялостно здраве на човешкия организъм.

Броколите допринасят за укрепване на имунната система, за намаляване на честотата на възникване на катаракта. Зеленчукът поддържа здравето на сърдечно-съдовата система, съставките му участват в изграждането на костите.

При жените, които редовно консумират броколи се наблюдават по-малко усложнения по време на бременността и раждането.

Зеленчукът е богат на полезни хранителни вещества и е с много ниска калоричност. 100 гр. броколи съдържат само 28 калории и 3 грама белтъчини.

Препоръчителната дневна доза от зеленчука съдържа 67% от нужния ни за деня витамин С, 20% от витамин А и дори 110% от витамин К, който човек може да си набави единствено от ферментирали храни.

Освен множество нутриенти в състава си броколите включват много микроелементи и ценни витамини като селен, тиамин, рибофлавин, калций, желязо, магнезий, фосфор, калий и манган, както и баластни вещества и фолиева киселина /витамин В9/, която е изключително важна за плодовитостта на човека.

Зеленчукът съдържа глюкорафанин, вещество, което се преработва до притовораково съединение в организма. Неговите свойства значително отслабват, ако броколите бъдат термично обработени.

Зеленчукът е също много добър източник на индол-3 карбинол, съставка, която възстановява нарушеното ДНК на клетките и инхибира растежа на раковите такива.

Броколите съдържат големи количества каротеноиди, лутеин и бета каротин.

Обичайната консумация на по-големи количества броколи намалява риск от агресивен рак на простатата и е полезна за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания.

Но все пак не трябва да се прекалява, тъй като съдържащият се сулфат в зеленчука, може да предизвика гадене и усещане за подуване на стомаха.

Броколите са нискокалорични, но са с висока хранителна стойност и именно поради това са популярни като супер храна за отслабване.

Полезни съвети

Броколите са достъпни през цялата година в супермаркетите, но най-добре се отглеждат в студено време.

Когато купувате зеленчука, че той трябва да има свеж, чист „зелен“ аромат, като тялото му на допир трябва да е твърдо.

Също така броколите трябва да имат голяма и тъмнозелена глава, избягвайте когато тя е разцъфнала и наподобява жълти цветя.

Когато искате да съхраните зеленчука, не го мийте предварително. Дръжте го в найлонова торбичка в хладилника. Така ще предотвратите навлажняването му и развитието на плесените, можете да го запазите до 5 дни.

Броколите са много чувствителни към етилен – газ, който се отделя от някои плодове и зеленчуци.

Газът ускорява развалянето на зеленчука, затова не трябва да го съхранявате в близост до:

• Ябълки, банани, пъпеши, киви и манго;
• Моркови, домати, круши и праскови;

Мария
Написана от Мария ноември 1, 2014 12:17
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи