Бял боб

Мария
Написана от Мария януари 22, 2015 19:42

Бял боб

Акценти:

  • Бял боб
  • Хранителна стойност
  • Полезни свойства
  • Противопоказания

Свързани:

loading...

Смята се, че родината на фасула е Индия, страните от Централна и Южна Америка. И впоследствие тази бобова култура е била разпространена по целия свят и към настоящия момент е една от най-популярните.

Съществуват огромно количество видове боб. Може би най-разпространения и търсения в цял свят е белия фасул.

Хранителна стойност на 100 грама бял боб

• Белтъчини – 21 грама;
• Мазнини – 2 грама, от които наситени мазнини 0.2 грама;
• Въглехидрати – 47 грама – от които скорбяла – 43.8 грама и моно и дизахариди – 3.2 грама;
• Калоричност – 298 килокалории;
• Вода – 14 грама;
• Минерални соли – 3.6 грама;
• Растителни влакна – 12.4 грама;

Полезни свойства

Именно този вид фасул е лидер по съдържание на растителни влакна, които лесно се разграждат и абсорбират от чревната лигавица.

Една чаша бял фасул, тоест около 220 грама, осигурява на организма дневното му необходимо количество фибри, поради които белият боб е незаменим за хората, страдащи от захарен диабет и повишени нива на холестерола. Освен това на повечето от нас е известно, че този вид боб е основен източник на растителни белтъчини.

Полезните свойства на боба се дължат на богатия набор от следните витамини – А, В, К, РР, С, а също и значително количество витамин Е, който е известно с високата си антиоксидантна активност.

Съответно, употребата на боб оказва положителен ефект на кожата, косата и ноктите. Сярата, влизаща в състава на белия фасул, благотворно влияе на хората със слаби чревни инфекции, бронхити и кожни заболявания.

Голямото количество желязо в състава на белия боб способства за подобряване на функцията на кръвоносната система, тъй като този минерал увеличава количеството на еритроцитите, увеличава притокът на кръв към всички клетки, а също и повишава устойчивостта на организма към различни инфекции и нежелани въздействия на заобикалящата го среда.

За оптималното усвояване на желязото и увеличаване на ползата от употреба на фасул, се препоръчва той да се употребява в съчетание със зеленчуци, богати на витамин С. Наличието във фасула на значителни количества магнезий и фолиева киселина способства за ефективната борба със сърдечно-съдовите заболявания.

Освен вече изброените микроелементи, белият боб е богат на калций, фосфор, калий, натрий, йод. Белият фасул притежава ефективно хипогликемично, противомикробно и диуретично действие.

Свойството на фасула да понижава нивата на кръвната захар се дължи на наличието в неговия състав на уникалното вещество – аргинин, което притежава действие много сходно с това на инсулина.

Белият фасул е необходимо да премине през термична обработка, преди да стане подходящ за консумация от човека.

При приготвянето му съществуват някои особености – веднага след завирането на водата, в които се вари бобът, е желателно да се свали от огъня, да се изцеди и да се залее със студена вода, в която е добавено малко количество растителни влакна.

Фасулът се вари на слаб огън и не е желателно да се разбърква в процеса на приготвяне. Сол се добавя, след свалянето от огъня.
Белият боб е отлична диетична храна, въпреки че неговата енергийна стойност е доста висока, приблизително 300 килокалории.

Противопоказания

Лекарите съветват да бъдат внимателни с употребата на бял фасул хората в напреднала възраст, а също и при следните заболявания – гастрит, стомашна язва и колит. Освен това белият боб може да бъде вреден за човешкото здраве, ако не бъде правилно приготвен.

Още интересни публикации

Мария
Написана от Мария януари 22, 2015 19:42
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи