Да се подготвим за есента – как правилно да пренастроим организма

Мария
Написана от Мария август 13, 2016 22:30

Да се подготвим за есента – как правилно да пренастроим организма

Няколко съвета, за да ни донесе есента само радост. Ще ви подскажем как да пренастроите организма за есента и да укрепите имунитета.

С идването на есента тялото изпитва дискомфорт заради намаляването на светлата част на деня, захлаждането, времето все по-малко ни радва със слънчеви лъчи. Всичко това налага своя отпечатък върху вътрешното състояние.

Често през есента без причина изпадаме в меланхолия, а оттам до депресията не е далеч. През есента е лесно човек да се разболее от простуди.
Но все още има доста време, за да подготвите организма, за да избегнете състоянията на меланхолия, настинките и отслабването на организма като цяло.

Как да се настроите за есента – хранене

С настъпването на захлаждане, все по-често сякаш ни привлича по-тежката и мазна храна, докато сега можем да минем само с плодове и зеленчуци.

Това е защитна функция на организма към хлада, да трупаме мазнини. Тук възниква и опасният момент, при който не забелязваме как натрупваме няколко излишни килограма.

Просто не се подчинявайте безпрекословно на организма, и се старайте все пак да не забравяте за витамините, които се съдържат в пресните плодове и зеленчуци.

Дневната норма плодове и зеленчуци е 400 грама.
За да укрепите правилно организма и да го настроите за есента не забравяйте за витамин С, който помага за борбата с настинките. Трябва да се приема още преди да се разболеете – яжте лук, портокали, добавяйте към чая лимон.

Но не се отказвайте от любимите лакомства. Глезете рецепторите със сладко, а черният шоколад е толкова необходим за допълнителна доза в организма, за да не ви навести депресията.

Как да се настроим за есента – дневен режим

Обърнете внимание на това колко спите. За да укрепите имунитета, преди да са настъпили по-сериозните захлаждания не трябва да се изтощавате с недоспиване.

Ако вечерните маратони през лятото и отпускът са нарушили обичайният ви график, се старайте колкото се може по-бързо да се върнете към предишния режим.

Спете не по-малко от 8 часа дневно, преди лягане си създайте навика да се разхождате по 20 минути на чист въздух. А след като си вземете душ, пуснете за малко студената вода, за да се закалите.

Това е полезно, и за кожата, и за кръвоносните съдове. По-добре да преразгледате менюто и да преяждате вечерта, така ще успеете да контролирате теглото, но това няма да бъде излишно стресово натоварване за организма.

Как да се настроите за есента – физически натоварвания

Много започват да спортуват „от утре“. Но този ден така и не настъпва. Сега е най-доброто време да започнете да практикувате хоби.

Ако започнете да бягате или да ходите на фитнес, когато е още топло, то настройването за есента и укрепването на организма ще бъде по-лесно. Постепенно ще свикнете към понижението на температурата и няма да усетите как ще настъпи есента.

Да, и новият полезен навик ще ви разсее от мрачното време. Физическите натоварвания са необходими, за да се подготви тялото да се противопоставя на настинките.

Пречистване на организма

Пълното с шлаки тяло е прекрасна среда за развитие на бактерии и вируси. Но сега е времето за прочистване. Яжте повече храни, съдържащи растителни влакна, пийте повече течности, макар и да не е желателно да се прекалява.

Мария
Написана от Мария август 13, 2016 22:30
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи