Дефицитът на какви витамини и минерали ви принуждава да преяждате

Мария
Написана от Мария ноември 22, 2015 20:35

Дефицитът на какви витамини и минерали ви принуждава да преяждате

Акценти:

  • Преяждане - стрес
  • Недостиг на витамини - последствия
  • Полезни храни - преяждане

Свързани:

loading...

Много се говори и ще продължава да се говори за този изключително дълбоко навлязъл в ежедневието ни проблем.

Преяждането продължава да е жалка картинка от живота ни, независимо дали се случва при нас редовно или го виждаме непрекъснато у хората, с които сме заобиколени.

Всеки познава онзи момент, когато му е толкова вкусна някоя храна, че не може да спре да я яде, дори след като вече се чувства напълно сит.

При по-тежки случаи, дори когато чувства, че всеки момент ще се пръсне. И все пак продължава да тъпче и тъпче, докато накрая не се облегне виновно назад и обходи празната маса с отчаян поглед, обвинявайки слабата си воля и набиващ в главата си негативните мисли, че никога няма да отслабне.

Всъщност се оказва, че причините за така честото преяждане съвсем не се спират до липсата на самоконтрол, въпреки че и това е фактор, на който трябва да се обърне специално внимание.

Все пак, установено е, че далеч по-сложни процеси отговарят главно за неконтролируемите импулси у човека.

В наши дни за нас е трудно да си набавим много от полезните вещества, които би трябвало всеки ден да приемаме, за да сме в перфектно здраве.

Повечето от дамите често се подлагат на всякакви, най-различни диети за бързо сваляне на килограми или хранителни режими за изгаряне на мазнини, като така и е широко разпространено да наблягат на количеството калории, а да не обръщат нужното внимание на нутриентите в храните.

Тези диети почти винаги се оказват еднообразни и липсата на много жизненоважни и необходими минерали и витамини всъщност става главната причина за наднорменото ни тегло и невъзможността ни да спрем да ядем навреме, което разбира се, бива последвано от куп самообвинения и отвратително чувство на вина и отчаяние.

Калцият и магнезият са сред най-ярките представители на групата от недостигащи на организма вещества. Тяхното отсъствие забавя метаболизма и усвояването на храните, което може да се окаже огромен проблем за здравето ви.

Лесно можем да разберем кога ни трябват – липсата им се свързва с нестихващото желание да си хапнем нещо сладко. И веднъж започнем ли, няма спиране, особено с така любимия на всички дами, шоколад.

Решението е просто: наблягайте всекидневно на храни с голямо съдържание на калций и магнезий като най-подходящи са млечните продукти и ядките.

Друго, често пренебрегвано нещо, което оказва влияние върху неутолимия апетит е настроението.

Научно доказано е, че когато човек се чувства щастлив, вероятността да преяде е в пъти по-малка, отколкото ако е изпаднал в депресия, останал сам в тях и единствената му мисъл е насочена към чипсовете, скрити в кухненския шкаф или шоколада под леглото.

В този случай всъщност виновна е липсата на витамини от В групата, която контролира стреса.

Чести симптоми на недостиг биват чувството за постоянна неразбраност, раздразнение, депресия, непрекъсната тъга, константната негативност, усещане за нараненост и нецялостност.

Витамини като В1, В5, В6 и В9 са тези, от които се очаква да се справят с негативните емоции и да подобрят настроението ни.

Но когато не ги приемаме в достатъчно големи количества, това няма как да стане. Те се намират във високо белтъчни храни от рода на месото, млякото, рибата, но и в много зеленчуци.

Наблегнете на салатите, съчетани с пържоли на скара – изключително здравословен избор.

Липсата на полезни мазнини също не е за пренебрегване.

Обърнете внимание на риби от сорта на сьомгата и на суровите ядки, но не забравяйте, че освен на добри нутриенти са и изключително богати на калории, така че не прекалявайте с количествата, за да не съжалявате после!

Не е нужно преяждането да продължава да е част от живота ви! Важно е да изхвърлите от главата си всички онези негативни мисли и да наблегнете на здравословния начин на живот.

В началото може да изглежда трудно, но съвсем скоро нещата ще се нормализират и не само ще се чувствате по-щастливи, но и всичките желания за вредни храни ще изчезнат.

Освен това да не забравяме и невероятния външен вид, който с правилно хранене и умерени тренировки лесно можете да постигнете!

Не се отказвайте при един провал – случилото се е случило. Намерете сили да претърпите още един след време и още един след това – стига да се случват сравнително рядко, дори и провалите са позволени!

Мария
Написана от Мария ноември 22, 2015 20:35
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи