Диетите, които убиват – кои хранителни ограничения трябва да се избягват

Мария
Написана от Мария ноември 27, 2016 20:31

Диетите, които убиват – кои хранителни ограничения трябва да се избягват

Акценти:

  • Белтъци - основно
  • Последствия - неблагоприятни
  • Витамини - дефицит

Свързани:

34% от хората след диета качват килограми, 19% успяват да отслабнат и задържат теглото дълго време, а 47% остават на същите килограми. Същевременно диетите могат да се окажат и смъртоносни.

Като кажеш, че си на диета, днес не можеш да изненадаш никого.

Отслабват почти всички и по различни причини. Същевременно малко хора осъзнават, че радикалната промяна на хранителния режим може сериозно да разклати здравето и дори да доведе до летален изход. Какви диети следва да се избягват?

1. Калории под необходимото

Един от най-търсените варианти за отслабване днес са нискокалоричните диети. На пръв поглед изглежда, че е достатъчно да минеш на максимално облекчени варианти на хранене, да се откажеш от храните, които съдържат мазнини и въглехидрати, и тялото веднага ще започне да се преобразява и да отслабва.

Обикновено такива диети предполагат намаляване на калорийния прием до 1000 килокалории, което всъщност е екстремно ниско.

Привържениците на този тип отслабване са убедени, че в този случай организмът започва да изразходва енергия от натрупаните мазнини.

И на първо време резултатите наистина се появяват. Но впоследствие организмът се приспособява към новите условия, пренастройва се, и ефектът се оказва напълно противоположен.

Калориите – това е енергията, която е необходима на организма за неговото нормално функциониране. Средно на човек на ден са му необходими 2000-2500 килокалории.

И ако рязко се понижи тяхното количество, голяма е вероятността организмът да попадне в състояние на шок и да се превключи към режим на съхранение на енергия.

Това изглежда така – когато на тялото калориите от храната не му стигат, се активира хормонът лептин, който отговаря за обмяната на веществата.

Образуването му пряко зависи от количеството мастна тъкан. При ограничаване на калорийния прием организмът започва да си мисли, че са дошли гладни времена, и започва активно да увеличава обема на мастната тъкан, от която може да получи резервни запаси от енергия.

А това означава забавяне на разграждането на мазнините, влошава се синтеза на мускулни влакна и т.н. Процесите на натрупване на мазнини като запас не приключват и след края на диетата, вследствие на което килограмите ще бъдат върнати бързо, като често са много повече, отколкото са били преди.

2. Единствена по рода си

Днес достатъчно често се практикуват монодиети. И дори ги бъркат с разтоварващи дни. Последните са с продължителност максимум 3 дни и не вредят на тялото.

Ако пък човек се храни само с една храна дълго време, неблагоприятните последствия няма да забавят проявлението си. Тъй като моновариантите – това е небалансираност.

В организма не постъпват 3-те основни хранителни компонента – белтъци, мазнини и въглехидрати, а най-често се набляга само на въглехидрати.

При такава система хранене се натрупва дефицит на витамини и мазнини и до нарушение на обмяната на веществата. С приключване на този вариант на отслабване, както и в първия случай, организмът ще побърза да си върне загубеното.

3. Белтъците са основното

Модерните днес диети, основаващи се само на белтъци показват много добри резултати. Човек отслабва буквално с дни, същевременно се храни достатъчно разнообразно и интересно.

Но малко хора се замислят, като избират тази система на хранене, че е възможно да има неблагоприятни последствия, най-много страдат бъбреците, рН на урината се нарушава, като се понижава прекомерно.

Мария
Написана от Мария ноември 27, 2016 20:31
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи