Достатъчни ли са 60 секунди физическа активност за понижаване на кръвното налягане?

Мария
Написана от Мария декември 18, 2014 06:44

Достатъчни ли са 60 секунди физическа активност за понижаване на кръвното налягане?

Акценти:

  • Подобрява ли се контролът на кръвната захар в резултат на изпълнението на 60 секундното физическо натоварване?
  • Каква друга краткотрайна интензивна физическа активност учените определят като полезна?
  • Понижава ли се кръвното налягане в резултат на изпълнението на интензивното 60 секундно физическо натоварване?

Свързани:

loading...

Канадски изследователи от Университета Макмастър в Онтарио не са съгласни с това, че е необходимо изпълнението на физическите упражнения да продължава много време. Изследването на учените потвърди, че дори и с една минута физическа активност човек може да подобри здравето си.

Повечето хора, пропускащи тренировките, аргументират своя избор с липсата на време, умората след края на работния ден и с много домакинска работа.

Въпреки това канадски учени уверяват, че с интензивни упражнения в продължение на 60 секунди три пъти седмично, човек би повишил своята издръжливост и би понижил кръвното си налягане.

Учените доказали, че общото здравословно състояние може да бъде подобрено чрез интензивни физически упражнения като провели експеримент, в който взели участие 14 мъже и жени. Всички доброволци били с наднормено тегло.

Учените им препоръчали да спазват определен режим, предполагащ минимална физическа активност.

Резултатите от изследването показали, че общата физическа издръжливост на участниците в експеримента се увеличила с 12%, мускулният им тонус значително се подобрил, а артериалното им налягане, обратно, се понижило.

Канадските учени били удивени от това, че при доброволците от мъжки пол съществено се подобрил контролът върху кръвната захар, но при жените подобен ефект не бил наблюдаван.

По време на експеримента мъжете и жените се подготвили за предстоящата тренировка на обикновени велотренажори в продължение на 2 минути.

След кратката загрявка доброволците трябвало да въртят педалите на тренажорите толкова бързо, колкото могат на 3 серии от по 20 секунди.

Като след всяка от тези серии била последвана от 2 минутни интервали на бавно въртене на велоаргометъра.

Ако се сметне общото количество време, разходвано за упражнения, се оказва, че всеки човек трябва да посвети на спорта 30 минути за 7 дни, като изпълнява комплекс, разработен канадски учени, 3 пъти седмично.

Изследователите посочват, че за да се постигне положителен резултат може да се използва не само велоаргометър.

За полезна физическа активност учените определят бързото изкачване на стълби или всяка друга дейност, която изисква максимално физическо натоварване.

Мария
Написана от Мария декември 18, 2014 06:44
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи