Джогингът „удря“ коленете – топ 5 заблуди за бягането

Мария
Написана от Мария май 30, 2016 19:50

Джогингът „удря“ коленете – топ 5 заблуди за бягането

Акценти:

  • Колене - травми
  • Противопоказания - бягане
  • Упражнения - тренировки

Свързани:

loading...

Повечето от нас минимум веднъж в живота си са правели сутрешен крос.

За някои от нас бягането може да се превърне в неизменна част от живота и без маратони те просто не могат да си представят себе си, а за други първият опит е станал последен.

Ако желаете да станете истински бегач, вие трябва ясно да разбирате, защо ви е нужно бягането и какъв резултат желаете да постигнете. Ето 5 основни заблуди, свързани с този вид спорт:

1. Невинаги ще е леко

Даже при опитните бегачи понякога има не съвсем идеални бягания – понякога за това има точно определена причина – не се е наспал, преяждане, недостатъчен прием на вода, а понякога няма.

Но не е нужно да се отказвате от кроса, поради тази причина. Вие трябва да се влюбите в бягането и в дъжд, и в сняг, и във ветровито време, и когато ви е много тежко и съвсем не искате.

Помнете, че умението да преодолявате себе си е много важно, и именно благодарение на тежките бягания ние ще можем в пълна степен да оценим тренировките, които лесно се отдават.

2. Бягащата пътека е по-удобна

Днес много хора говорят за удобствата и ползата от бягащите пътеки, но толкова ли са добри всъщност? Пътеката може да бъде нещо като алтернатива в случай на непредвидени обстоятелства, но винаги е за предпочитане на чист на въздух.

Нито проливният дъжд, нито снегът, нито пронизващият вятър не трябва да бъдат повод да отидете във фитнес залата.

Когато бягаме на тренажора дори на ниска скорост, през цялото време ни се струва, че всеки момент ще си настъпим крака.

Освен това темпът, който задава машината, не е подходящ за всеки, и много се оплакват, че когато тренират на бягащата пътека коленете им натоварват много. Като цяло бягането на чист въздух е много по-полезно и комфортно.

3. Помага за свалянето на килограми

След бягането на дълги дистанции обикновено се събужда силно чувство за глад. Разбира се, приятно е след тренировка да усещаш лекота в стомаха, но ако след това изядеш половината хладилник, излишните килограми няма как да изчезнат от само себе си.

Ако целта на занятието е отслабването, то е необходимо добре да разбирате и кога да се храните в тренировъчните дни. Бягането трябва да се използва само като допълнително средство за борба с наднорменото тегло.

4. Единственият вид спорт, който ви е нужен

При бягането едни и същи движения се повтарят голям брой пъти. Съответно работят само определена група мускули, а за добро здраве трябва да се тренират всички.

Да бягат могат на практика всички, без значение от физическата форма или възрастта, но не е лошо понякога да тренирате и други видове спортове.

5. „Удря“ по коленете

Това е поредната заблуда. Самото бягане не може да навреди на коленете. При всеки вид спорт физическата подготовка играе важна роля.

Ако не сте спортували или имате противопоказания, коленните стави ще ви болят не само при бягане, но и по време на кляканията, качване на стълби и при изпълнение на други упражнения.

Ако коленете ви са здрави, но те болят по време на тренировки или след тях, помолете опитен треньор да ви помогне да разберете каква е причината за дискомфорта.

Мария
Написана от Мария май 30, 2016 19:50
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи