Ето в колко часа да ядете абсолютно всичко, без да пълнеете

Мария
Написана от Мария март 19, 2016 23:11

Ето в колко часа да ядете абсолютно всичко, без да пълнеете

Акценти:

  • Митохондрии - циркадни ритми
  • Напълняване - похапване
  • Обилно хранене - времеви прозорец

Свързани:

loading...

Най-вероятно на повечето от вас съвсем не им се вярва, че изобщо е възможно да има такова време от денонощието, в което можем да ядем абсолютно всичко, каквото можем да си представим, без да натрупаме и грам излишно тегло.

Според израелски изследователи от института Weizmann успешното отслабване съвсем не зависи от количеството на приетите калории, както погрешно смятат много.

Тайната е във времето, в което се храним. Повечето хора, които са на диета, стриктно контролират какво слагат в чинията. Но за успешно отслабване много по-голямо значение има времето на хранене.

Изследователи от Израел разказват, че метаболитните процеси на човешкия организъм се управляват от биологични /циркадни/ ритми.

Наднормено тегло се появява само тогава, когато човек започне да се храни, без да се съобразява с тези циркадни ритми, което се отразява изключително негативно на метаболизма и може да доведе до развитие на затлъстяване и дори на диабет.

Именно поради тази причина е много важно човек да знае подходящите времеви периоди, в които може да се храни с абсолютно всичко, без да причинява никаква вреда на фигурата и на здравето си.

Според авторите на изследването, основното хранене трябва да бъде 4 часа след изгрев слънце – именно това време е най-оптимално. През този период скоростта на изгаряне на мазнините и на захарта в организма достига своя максимум.

Изследователите отдавна вече са наясно, че циркадните ритми управляват жизнената дейност на всички живи организми на планетата, като се започне от бактериите и се стигне до човека.

Тези периоди отговарят за регулирането на периодите на сън и на бодърстване, на хранене и на обмяна на веществата. Поради тази причина човешкият организъм се приготвя за хранене в конкретно време от денонощието.

И ако ние избираме неправилно това време, то метаболитните процеси в нашия организъм се нарушават, което води до активно натрупване на мазнини в тялото и поява на наднормено тегло.

Изследователите наблюдавали циркадните ритми на митохондриите, които представляват нещо като клетъчни електроцентрали.

Измененията на този ритъм оказвали непосредствено влияние върху пиковите показатели на нивото на енергията в клетките, които регулират циклите ден и нощ.

Учените успели да идентифицират и да изброят стотици митохонодриални белтъци и установили, че 40% от тях се намират в своя енергиен пик само веднъж в денонощието.

Изхождайки от този факт, авторите на изследването заключили, че организмът най-добре се справя с храната 4 часа след изгрев слънце.

Следователно към днешната дата най-оптимално би било да се храните най-обилно и да си позволявате каквото душата ви иска около 10:30 сутринта, но разбира се с увеличаването на продължителността на светлата част от денонощието това най-оптимално време ще се измести по-рано.

Но от друга страна пък следващата неделя ще преминем към лятното часово време, което означава, че времето за храненето без ограничения ще стане около 11:30, тоест за обяд.

Разбира се 20-30 минути не биха представлявали проблем, например ако нямате възможност да си похапнете на воля в 11:30, можете да го направите в 12 или дори след това, и рискът от напълняване след едно похапване в времеви прозорец е на практика нищожен.

Неслучайно диетолозите препоръчват закуската да е най-обилното хранене за деня, макар че този времеви прозорец е динамичен в зависимост от годишното време.

Мария
Написана от Мария март 19, 2016 23:11
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи