Ето защо спим най-добре в нощта на вторник срещу сряда

Мария
Написана от Мария юни 28, 2016 23:31

Ето защо спим най-добре в нощта на вторник срещу сряда

Акценти:

  • Сън - продължителност
  • Микроорганизми - качество на съня
  • Спалня - необходима поддръжка

Свързани:

loading...

Със сигурност не сте и предполагали, че може да има разлика в качеството на съня в различните дни от седмицата.

Но това откритие направиха британски учени, като обявиха, че спим най-добре в нощта на вторник срещу сряда. Основание за това тяхно заключение са данните, получени при изследване на сърдечно-съдовата система на 5000 мъже и жени.

По време на своето изследване специалистите обърнали внимание, че в различните дни от седмицата качеството на съня не е еднакво.

Така анализът на данните показал, че след първите 2 работни дни на седмицата както мъжете, така и жените успяват най-добре да си отпочинат в периода на нощния отдих.

Учените предполагат, че това е пряко свързано със съвременния ритъм на живот и традиционните навици.

Качеството на съня нощем много по-рядко се нарушава от мазна храна, алкохол и други събития, на които удоволствия се отдаваме най-често в края на седмицата, поясняват експертите.

Както показва и практиката, офис служителите много по-често злоупотребяват с алкохола и мезетата в петък вечер, отколкото през делничните дни.

Също съгласно резултатите от изследванията както мъжете, така и жените през почивните дни спят повече, отколкото през делничните, когато трябва да се събудят по-рано и да отидат на работа.

А в събота и неделя могат да си позволят да се отпуснат и доволно да се наслаждават на свободата си в леглото.

Но по време на нощния сън в сряда се понижава нивото на кръвното налягане и хормоните на стреса, нормализира се сърдечният ритъм. А пък сънят през почивните дни по някаква причина се оказва не толкова пълноценен.

Само 48% от съня в нощта на събота срещу неделя и 48.7% на петък срещу събота притежава възстановяващи организма свойства в сравнение с 55.1% в нощта на вторник срещу сряда, допълват експертите.
Следва да се отбележи, че специалистите от американския институт на съня, които от много години се занимават с проблемите на това загадъчно на всеки един от нас явление, препоръчват да се организира пространството в спалнята по такъв начин, че дори само мисълта за него да ни действа отпускащо, а като влезем там сякаш да предвкусваме съня.

Температурата в помещението оказва непосредствено влияние върху качеството на съня. Най-добре е, ако в стаята е между 16 и 20 градуса.

Важно е да се спи на пълна тъмнина и да се ляга по едно и също време.

Но и трябва да се спи пълноценно по 8 часа, макар че през летните месеци повечето хора нямат такава необходимост, тъй като слънчевото греене и запасяването на организма с ценния витамин Д позволява да се спи по-кратко време.

Следва да се отбележи, че по-рано учени от Пенсилвания определиха, че 6-часовия сън може да влияе на организма, дори и по-лошо от безсънието.

Но тяхното изследване бе твърде ограничено и не обхващаше колебанията в продължителността на съня през различните сезони, което пък е свързано с промяната на слънчевото греене.

За пълноценен сън е също така важно и спалното помещение редовно да се почиства, да се сменя бельото, тъй като мръсното легло много бързо се превръща в развъдник на различни микроорганизми, които в краткосрочен план не се отразяват на здравословното ни състояние, но не и в дългосрочен.

Мария
Написана от Мария юни 28, 2016 23:31
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи