Фактор удоволствие – как да обуздаем апетита по време на стрес

Мария
Написана от Мария януари 23, 2018 13:27

Фактор удоволствие – как да обуздаем апетита по време на стрес

Акценти:

  • Удоволствие - фактор
  • Апетит - стрес
  • Сдържане - провокация

Свързани:

Когато погледнем през прозореца и видим, че отново е мрачно или сме затрупани с работа, машинално посягаме към храната.

В този случай ни движи не глада, а стреса.

Как да го излъжем?

Изследванията показват, че много хора, които изпитват душевен дискомфорт, започват да ядат много повече от обикновеното, и това се проявява в излишни килограми.

Но напълняването в най-напрегнатите моменти от живота може да се избегне.

Как да се сдържим и да не изядем стреса?

Защо когато сме развълнувани, разстроени, скучаем, започваме да преяждаме?

Храната – е винаги фактор на удоволствието. Когато ядем в организма сработват механизми, които се опитват да ни избавят от стреса.

Има хормони, които регулират глада и стреса.

Едното предизвиква другото и обратното.

И защо при стрес ни тегли именно сладкото, вредното и мазното?

Тук сработват други фактори.

Обикновено всяка храна носи удоволствие.

Естествено, най-голямото е от употреба на любими храни и ястия.

Това обикновено е храна с наднормена калоричност – бисквити, сладко, мазно, пикантно, солено.

Мазнините са един от най-мощните усилватели на вкуса.

5 начина да се въздържаме и да не преяждаме под въздействието на емоциите

1. Първо помислете

Ако тръгнете към хладилника или към печката 10-15 минути, след като сте хапнали, най-вероятно причината не е, че сте огладнели.

На фона на стрес чувството за ситост се заменя от по-силни емоции, и човек не си дава сметка как храната го тегли.

Единственият съвет – да контролираме своите действия.

Това какво правим, къде отиваме и защо отиваме.

Ако сте похапнали, следващото хранене трябва да е след поне 2-3 часа.

Тогава на фона на стреса това се случва след 10-15 минути.

2. Постарайте се да премахнете от погледа това, което може да провокира поредният пристъп на апетит

Това са всички ваши любими, но обикновено не много полезни храни, които с лекота ще изядете, дори и да сте гладни.

Идеалният вариант е да оставите пред погледа храни, които трудно биха могли да ви навредят. Като например, кисело мляко, извара, плодове, зеленчуци.

3. Опитайте да се разсеете от желанието да подъвчете с активни движения

За много хора физическата активност е идеален вариант за облекчаване на стреса.

По природа също намират удовлетворение във физическата активност, особено ако в детството са спортували.

4. Уверете се, че сте се наспали

Ако човек не се наспи, може да преяде от стрес – да изяде недоспиването.

Случва се и така, че на фона на стрес, на човек го безпокои безсъние.

През нощта не се е наспал, а на сутринта трябва да ходи на работа.

Това състояние може да провокира човек да хапне нещо, да дъвче, за да прогони съня.

Получава се затворен кръг.

Пълноценният сън има еднакво значение с физическата активност, пълноценният отдих и релаксирането на организма.

5. Отидете на гости, при приятели или… на психолог

В България, за разлика от Западна Европа и САЩ, не е прието да се ходи на психотерапевт за решаване на душевни проблеми, макар и да е полезно.

Най-често у нас посещението при психолог се замества със среща с приятели, прекарване на време със семейството.

Или в този кръг на общуване, който е комфортен за човек, и който позволява облекчаване на стреса.

Фактор удоволствие – как да обуздаем апетита по време на стрес
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария януари 23, 2018 13:27
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи