Ходене за отслабване – полза и правила

Мария
Написана от Мария юни 21, 2018 11:28

Ходене за отслабване – полза и правила

Акценти:

  • Отслабване - ходене
  • Упражнения - изтощение
  • Умора - прекомерна

Свързани:

Днес все повече хора решават да се придържат към здравословен начин на живот, работят над това да бъдат стройни и в добра физическа форма.

За някои това остава само стремеж, тъй като съществува постоянно убеждение за необходимостта от тежки тренировки и строги диети за отслабване.

Но отдавна е установено, че намаляването на стреса при физически натоварвания води до повишаване на ефективността на тренировката.

Затова за отслабване е най-добре да практикуваме оздравително за нас ходене.

Важност на аеробното физическо натоварване.

За да бъде отслабването бързо и дългосрочно е важно да включваме в нашите редовни тренировки не само упражнения с тежести, но и аеробни физически натоварвания.

Достатъчно дълго време се е смятало, че най-добрият вид кардио е бягането.

Но по-късно било доказано, че интензивното ходене е не по-малко ефективен начин за корекция на фигурата.

Предимството е в това, че по време на тренировка няма ударни движения, които неблагоприятно влияят на гръбнака, което не може да се каже на бягането.

Разходката пеша в интензивно темпо помага за изгаряне на голямо количество калории и е достъпен вариант за тренировка на хора с наднормено тегло и проблеми с опорно-двигателния апарат.

Подобни занятия не се смятат за стресови за организма, не предизвикват чувство за изтощение и прекомерна умора, а също и максимално естествено натоварват всички мускули на тялото.

Явявайки се безопасен и в същото време ефективен начин за сваляне на килограми, спортното ходене също оказва положително влияние на здравето като цяло:

• Укрепва сърдечно-съдовата система;
• Благоприятно влияе на състоянието на нервната система, понижават се нивата на стреса и тревожността;

• Помага за развитие на мускулите на краката, бедрата и коремната преса;
• Подобрява настроението, прави съня пълноценен;

Това физическо натоварване е особено привлекателно още и защото можем да я практикуваме във всяко удобно време и на всяко място.

Вместо да посещаваме спортна зала можем да тренираме на близкия стадион, в живописен парк или просто в домашни условия, където тренировката ще бъде леко облекчена с ходенето на едно място.

Правила за ходене за сваляне на килограми

Отслабването с помощта на ходене ще бъде максимално успешно само при условие на приложените по-долу правила:

• Редовността на тренировките е важна за стабилен резултат

Минимум 5 пъти седмично, продължителност не по-малко от 30 минути, а най-добре – около час.

Препоръчителното натоварване е 2 км, или 10000 крачки, за измерването на които се използва крачкомер.

Продължителността на тренировките и скоростта на ходене трябва да се увеличава постепенно, като се започне с 30 минути бавна крачка.

Твърде бързото нарастване на тези показатели натоварва прекалено много неподготвените мускули, сърце и кръвоносни съдове.

• Всяка тренировка трябва да започва с лека загрявка, в която се включват най-простите упражнения

Така свалянето на килограмите ще премине по-ефективно, а рискът от травми ще се понижи.

• Най-добре е да се практикува спортно ходене сутрин и да се закусва след 1 час

Ако сте решили да тренирате по друго време, то и последното хранене трябва да бъде 2 часа преди това.

• Важен момент е подборът на дрехи и обувки

Обувката трябва да бъде максимално комфортна и да има гъвкава подметка с твърда задна част.

Трябва да се обличаме малко по-леко, отколкото изисква времето.

Ходене за отслабване – полза и правила
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария юни 21, 2018 11:28
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи