Хранете се между 8 и 20 ч., съветват учени

Калина
Написана от Калина декември 12, 2014 18:52

Хранете се между 8 и 20 ч., съветват учени

Акценти:

  • Защо не бива да се храним късно вечер?
  • Как да запазим по-дълго време оптимално тегло?
  • Как да избегнем напълняването?

Свързани:

loading...

Докато някои диетолози съветват непрекъснато да броим калориите на храната, която изяждаме, група учени откри друг метод.

Според тях храненето трябва да става в точно определен 12-часов прозорец.

Така например, ако първото хранене е в 8 ч. сутринта, последното трябва да е не по-късно от 20 ч.

След това не бива да хапваме нищо и това е гаранция, че няма да наддаваме на тегло, смятат учените.

Изследователи от The Salk Institute в САЩ добавят още доказателства към тезата, че яденето късно през нощта причинява наддаване на тегло.

Те предлагат храненето да се ограничи в 12-часов период, за да се намали рискът от висок холестерол, диабет и затлъстяване.

„Но много хора нямат възможност да се хранят здравословно. При това положение, има ли смисъл да практикуват ограничаване на храненето в прозорец от 12 часа“, казва доц. Сатчитананда Панда.

Учените изследвали 400 мишки, част от които били с нормално, а други – с наднормено тегло. Те били поставени под различен режим на хранене с различни времеви ограничения.

Резултатите показали, че мишките, които били хранени с богата на мазнини диета, но имали достъп до храна само в рамките на 12 часа на ден, били по-здрави и по-слаби от мишките, които имали достъп до една и съща храна през целия ден, въпреки че двете групи консумирали едно и също количество калории.

Резултатите били същите, независимо дали храната била богата на мазнини, захар или въглехидрати.

Проучването също така показва, че не е фатално, ако например през уикенда вечеряме късно и обилно. Това е малко вероятно да навреди на метаболизма на тялото, макар че ако се прави редовно, ще има голямо влияние, смятат учените.

„Фактът, че резултатите са еднакви, без значение каква е храната, както и фактът, че правилото е същото, независимо дали се правят „прегрешения“ през уикенда, беше много приятна изненада“, казва един от ръководителите на проучването Амандин Чайкс, изследовател в лабораторията на проф Панда.

Мишките, които били с наднормено тегло, загубили 5% от него, щом минали на режим с часови ограничения в храненето. В края на проучването, което продължило 38 седмици, те били с 25 на сто по-леки от тези в групата, които продължили да ядат свободно.

В даден момент тези мишки спрели да губят тегло, но пък развили здрава мускулна маса, посочва изследването, публикувано в списание Cell Metabolism.

„Това е едно интересно наблюдение, че въпреки че мишките на нормален хранителен режим не губят тегло, а само променят структурата на тялото“, допълва проф. Панда.

„Това налага въпроса – какво се случва“ Дали тези мишки управляват по-добре мускулната си маса, която е била изгубена, благодарение на свободното хранене, или пък просто са я натрупали с помощта на новия режим?“, питат се учените.

Те все още търсят отговора на този въпрос, но засега е ясно едно. Не бива да се яде късно вечер, дори според някои диетолози след 18 часа.

Причината е в това, че в 2-3 ч през нощта е пикът на синтеза на мазнини в организма. Ако няколко часа преди това, например към 22 ч., сме похапнали, храната отива точно за трупане на резерви. А минат ли те към мастните депа, после се разграждат много трудно.

Калина
Написана от Калина декември 12, 2014 18:52
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи