Излишни навици – от какво трябва да се откажете, за да укрепите здравето си

Мария
Написана от Мария март 27, 2015 20:17

Излишни навици – от какво трябва да се откажете, за да укрепите здравето си

Акценти:

  • Излишни навици
  • Полезни привички
  • Наспиване за цялата седмица

Свързани:

loading...

Понякога ние следваме стереотипи на поведение, като изобщо не се замисляме как това се отразява върху здравето ни. Някои такива навици са вредни, а други напълно безполезни. Човек е лесно да се раздели с тях, ако ги замени с по-полезни.

Гледане на телевизия преди лягане

Ако имате навик да гледате серия след серия от любимия ви сериал, след края на работния ви ден, вие възпрепятствате очите ви да си починат, а нервната ви система да се завърне в нормалното си – спокойно, състояние.

Установено е, че гледането на телевизия 2 часа преди лягане увеличава вероятността от безсъние, дори и ако филмът или сериалът, който човек е гледал е бил приятен.

Алтернатива

Слушайте преди сън приятна музика или аудиокнига.

Домакинска работа през почивните дни

Когато планирате в края на седмицата пране, почистване, пазаруване и прочие домакински работи, на вас няма да ви остане време за почивка.

Алтернатива

Направете опит да оставите домакинските задължения само за съботния ден, а в неделя се заемете с нещо по-интересно – отидете на пикник, в спортната зала, в музей или някъде в планината. За да се възстанови нервната система от ежедневните тревоги и ангажименти е необходимо човек да смени обстановката за известно време.

Кисело мляко или извара за през нощта

Много хора смятат, че е нужно да се яде кисело мляко през нощта, за да се избегнат евентуални чревни проблеми. Това всъщност е полезен навик, тъй като в киселото мляко или изварата съдържат полезни млечнокисели бактерии.

Но неотдавнашно изследване на финландски учени показва, че съществува и по-ефективен вариант за профилактика – млечнокисели напитки човек е необходимо да пие сутрин, около половин час преди закуска.

Хората, които предпочитат да пият кисело мляко в ранните часове на деня имат по-добри показатели на състоянието на микрофлората на червата. Това се обяснява с факта, че вечерта в стомаха на човек се натрупва по-голямо количество стомашен сок, отколкото сутринта. А неговата висока киселинност е пагубна за нежните чревни бактерии.

Алтернатива

По-добре е да се яде кисело мляко или извара сутрин на гладен стомах. Между впрочем си спомнете за това утре сутринта.

Наспиване за цялата седмица

Ако си позволите през почивните дни по-дълго да не лягате да спите, а сутрин до късно да оставате в леглото, вие нарушавате ритъма си на съня.

А неговата цикличност е много важна, тъй като в зависимост от биоритмите се синтезира и освобождава хормонът мелатонин, необходим за поддържането на телесното тегло, за профилактика на рака и за дългото запазване на младежкия вид на човек.

Алтернатива

Лягайте и ставайте по едно и също време, независимо от това дали е работен или почивен ден.

Не закусвате сутрин и се наяждате вечер

Обикновено, активно работещите хора сутрин много бързат за работа и затова не закусват или понякога пият чаша кафе с някакъв сандвич. Но това е предпоставка за преяждане вечер. Такъв навик е изключително неправилно и дори създава рискове за здравето.

Алтернатива

Обилна топла закуска – това е само профилактика на запек и други проблеми с червата, но и отличен начин за презареждане и дори за събуждане на мозъка. Без закуска през целия ден ще се чувствате вяли и разсеяни. А вечер е по-добре да не се храните, ако се загрижени за теглото си.

Мария
Написана от Мария март 27, 2015 20:17
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи